کد خبر : 1977831 | 14 آبان 1402 ساعت 20:54 | 83.9K بازدید | 46 دیدگاه

اشتباه عجیب: جایزه یاشین را پس بگیرید (عکس)

امروز، روز امیلیانو مارتینز، بهترین دروازه‌بان جهان نبود و این دروازه‌بان در بازی مقابل ناتینگهام فارست دو گل زیبا و عجیب دریافت کرد.

اشتباه عجیب: جایزه یاشین را پس بگیرید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان اونای امری در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس، برابر ناتینگهام فارست قرار گرفتند. آنها در صورت پیروزی مقابل تیم استیو کوپر، ۲۵ امتیازی می‌شدند و با یک امتیاز بالاتر از آرسنال قرار می‌گرفتند، اما روز بد امیلیانو مارتینز، همه برنامه‌های امری را به هم ریخت.

بدشانسی بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۲۳، از دقیقه ۵ آغاز شد. در یک حمله از تیم میزبان، هری توفولو از سمت چپ پاسی زمینی را درست به پشت محوطه جریمه ارسال کرد و اولا آینا از راه رسید و با شوتی تک‌ضرب و دقیق به گوشه سمت چپ دروازه، امیلیانو مارتینز را تسلیم کرد و بازی یک بر صفر شد. این اولین گل آینا برای ناتینگهام فارست در مدت حضورش در این تیم بود.

1950027

استون ویلا پس از این گل فشارش را بیشتر کرد و قصد داشت بلافاصله به گل حریف واکنش نشان دهد اما سد محکمی که دفاع ناتینگهام فارست ایجاد کرد، مانع این امر شد.

میزبان هم از روی ضدحمله‌ها سعی در بیشتر کردن اختلاف داشت اما در نیمه اول اتفاقی رخ نداد و دو تیم با نتیجه یک بر صفر به رختکن رفتند.

بازی در آغاز نیمه دوم به نقطه اوجش رسید. دقیقا همان لحظه‌ای مارتینز فهمید روز، روز او نیست. توفولو در سمت چپ یک پاس را برای آوونی در محوطه جریمه ارسال کرد، او توپ را استپ کرد و دوباره آن را به توفولو برگرداند. این دفاع راست این بار گزینه بهتری را انتخاب کرد، توپ را برای اورل مانگالا به پشت محوطه جریمه فرستاد و او از همانجا اقدام به شوتزنی کرد. مارتینز آماده بود که توپ را بگیرد و با واکنشی تلاشش را انجام داد. او با یک شیرجه با دست چپ توپ را دفع کرد اما توپ در حالی در هوا می‌چرخید، در پشتش فرود آمد و به سمت دروازه رفت. دروازه‌بان آرژانتینی که زمین افتاده بود سریعآ بلند شد و به طرف توپ رفت و آن را از درون دروازه درآورد و حتی می‌خواست بازی را ادامه دهد اما دیگر خیلی دیر شده و توپ از خط رد شده بود.

1950028
1950029
1950030
1950032
1950031

پس از مشخص شدن اینکه توپ از خط رد شده است، داور با VAR پاس اول توفولو به آوونی که مشکوک به آفساید بود را چک کرد و سپس سلامت گل را تایید کرد تا شاگردان استیو کوپر اختلاف‌شان را با استون ویلا به دو گل برسانند.

این دومین بار در ۱۲۰ بازی لیگ برتر بود که امیلیانو مارتینز ۲+ گل از پشت محوطه جریمه دریافت می‌کند. اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ برابر ساوتهمپتون ۳ گل از پشت محوطه خورده بود. به نظر می‌رسد که ماه نوامبر برای این دروازه‌بان آرژانتینی ماه خوش‌یمنی نیست.

استون ویلا تا پایان بازی هر چقدر تلاش کرد نشد و به در بسته خورد تا بازی با گل زیبای آینا و گل عجیب و غریب مانگالا، با نتیجه دو بر صفر به سود میزبان به پایان برسد.

دیدگاه‌ها