کد خبر : 1978128 | 15 آبان 1402 ساعت 23:55 | 14.9K بازدید | 12 دیدگاه

توضیح گری نویل به آرتتا با رسم شکل (عکس)

گری نویل توضیح داد که چرا کمک داور ویدئویی، گل نیوکسل در بازی با آرسنال را مردود اعلام نکرده است.

توضیح گری نویل به آرتتا با رسم شکل (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه آرسنال در دیداری از هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس، در ورزشگاه سنت جیمزز پارک مهمان نیوکسل بود.

در دقیقه ۶۴ بازی، آنتونی گوردون دروازه توپچی‌ها را باز کرد. بازیکنان آرسنال معتقد بودند توپ قبل از رسیدن به گوردون از خط رد شده است و گل باید مردود اعلام می‌شد. داور پس از مشورت با کمک داور ویدئویی، سالم بودن گل را تایید کرد. نیوکسل با همین یک گل موفق به شکست آرسنال شد.

1950584
1950585

میکل آرتتا پس از بازی، داوری لیگ برتر را شرم‌آور و ننگین خواند و به شدت به تصمیمات داوری علیه‌شان اعتراض کرد. دور روز پس از این بازی، گری نویل توضیح داد که چرا VAR گل را مردود نکرده است.

1950586

نویل با قرار دادن توپ روی لبه خط، توضیح داد که اگرچه هیچ بخشی از آن با خط تماس ندارد، اما به این معنی است که توپ هنوز در جریان بازی است.

سپس دوربین به زاویه‌ای چرخید که توسط VAR در روز شنبه استفاده شد، که به نظر می‌رسد توپ روی خط قرار دارد و نشان داد که چرا بسیاری از هواداران فکر می‌کردند توپ به بیرون رفته است.

1950587

نویل در اسکای اسپورت گفت: «این زاویه‌ای است که VAR شنبه شب گل را از آن بررسی کرد. ما سعی نمی‌کنیم بگوییم توپ داخل یا خارج است. آنچه می‌خواهیم بگوییم این است که VAR از این زاویه توپ را دیده که روی خط است. قطعا ابهاماتی وجود دارد. این صحنه از زاویه‌های مختلف یک خطای دید است. توپ به وضوح در داخل زمین است، اما همانطور که ما زاویه را تغییر می‌دهیم، توپ را روی خط نمی‌بینیم، اما از زاویه‌ای که داوران ویدئویی دیده‌اند می‌توانیم بفهمیم که چرا گل رد نشده است.

دیدگاه‌ها