کد خبر : 1981958 | 02 آذر 1402 ساعت 22:29 | 21.5K بازدید | 12 دیدگاه

جرئت نداشتید این کار را با منچستریونایتد بکنید!

گری نویل، اسطوره باشگاه منچستریونایتد، می‌گوید کسر 10 امتیاز از اورتون ناجوانمردانه است و هرگز با تیم‌های بزرگ چنین برخوردی نمی‌شود.

جرئت نداشتید این کار را با منچستریونایتد بکنید!

به گزارش "ورزش سه"، جمعه گذشته، لیگ برتر تافی‌ها را به خاطر تراز مالی منفی بیش از 300 میلیون پوند در یک دوره سه ساله بین سال‌های 2019 و 2022 مجرم تشخیص داد. این ضرر بسیار بیشتر از ضرر مجاز 105 میلیون پوندی است که باشگاه‌ها مجاز به انجام آن هستند.

شاگردان شان دایچ به این حکم اعتراض دارند اما فعلا 10 امتیاز از آنها کسر شده و اکنون در منطقه سقوط قرار دارند. نویل در این باره به پادکست "اسکای بت استیک" گفت: "اعتماد و ایمان اورتون [به لیگ برتر] به طور کامل از بین رفته است. لیگ برتر یک سازمان نامشروع است زیرا آنها 20 باشگاه دارند که همه با منافع شخصی رای می‌دهند. باشگاه‌هایی که می‌خواستند به سوپرلیگ بروند سعی کردند کل فوتبال اروپا را نابود کنند. اما آنها در مجموع 22 میلیون پوند، 3.5 میلیون پوند برای هر تیم جریمه شدند، که این یک شرمساری مطلق و یک رسوایی است. جریمه‌ای اینقدر کم برای تلاش برای قتل فوتبال ما."

در کنار یونایتد و سیتی، آرسنال، چلسی، لیورپول و تاتنهام همگی بخشی از برنامه اولیه پیوستن به سوپرلیگ اروپا قبل از خروج به دلیل واکنش هواداران بودند. نویل بر این باور است که اکنون زمان مناسبی برای دولت است تا در نحوه اداره لیگ برتر به نوبه خود مداخله کند: "آنچه در آینده به آن امیدوار هستیم این است که رهبری خوب به این کشور بازگردد، به طور کلی، نه فقط در فوتبال، بلکه در مجلس نیز. ما یک دولت خوب خواهیم داشت که بتواند حاکمیت قانون را بازگرداند. نوعی قانون و نظم، همدلی و رویکرد اجتماعی.

1957802

این به این معنا نیست که ما نمی‌توانیم یک لیگ برتر باورنکردنی داشته باشیم، فقط به این معناست که این نوع مانورهایی که در حال تماشای آن هستیم، مانورهای مالی، جابه‌جایی قدرت و بازی‌های سیاسی که می‌بینیم آزاردهنده هستند. قوانین را در چهار لیگ یکسان کنید تا همه بدانند اگر قوانین مالی را رعایت نکنند دقیقا چقدر جریمه خواهند شد. 

لیگ برتر از نظر مدیریتی شکسته شده است؛ من اگر طرفدار اورتون بودم عصبانی می‌شدم، احساس می‌کردم این کاری که با باشگاه من کرده‌اند یک شرمساری مطلق است. اما از طرف دیگر، اورتون اشتباه کرده است و مرتکب جرم مالی شده است، بنابراین آنها باید مجازات شوند. اما منصفانه. آنچه اکنون دارد اتفاق می‌افتد قربانی کردن آنهاست. صادقانه بگویم، شش تیم برتر، مثلا همین یونایتد، هرگز این اتفاق برایشان نمی‌افتاد. چون آنها قلدر هستند."

دیدگاه‌ها