کد خبر : 1978245 | 16 آبان 1402 ساعت 14:35 | 204.5K بازدید | 115 دیدگاه

سیستم آفسایدگیری منحصربه‌فرد اسپرز

انقلاب تاتنهام 9 نفره: خودکشی فوتبالی یا تله!

تاتنهام 9 نفره دیشب برابر چلسی در یکی از دربی‌های لندن بازنده شد در حالی که اصلا چهره یک تیم مغلوب را نداشت. سیستم آفسایدگیری عجیب این تیم حیرت‌انگیز بود.

انقلاب تاتنهام 9 نفره: خودکشی فوتبالی یا تله!

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام آنگه پوستکوگلو علی‌رغم 9 نفره شدن برابر چلسی، تقریباً در مرکز زمین از حملات حریف دفاع کرد. آنها در نهایت 1-4 شکست خوردند، اما تا دقیقه 75 دوام آوردند و سیستم دفاعی و آفسایدگیری این تیم در نوع خود بسیار جالب توجه بود.

1950774

هنوز هم بازتاب‌های این بازی دیوانه‌وار بین تاتنهام و چلسی ادامه دارد؛ دیداری که 1-4 به سود آبی‌ها به پایان رسید و مثل یک شوک بزرگ به صدرنشین (وقت) لیگ برتر بود. 

یک دربی خیلی زیبا که با تصمیمات بعضا جنجالی داوری به پایان رسید. اسپرز در دقیقه 55 بازی 9 نفره شد.

1950625

با وجود این، آنگه پوستکوگلو، به اصول خود، ایده بسته بازی نکردن و تهاجمی بودن وفادار ماند. در واقع منطقه‌ای که او آرایش خط دفاعی خود را در آن قرار داد، سوژه روز رسانه‌ها شده است.

1950777

چهار مدافع در مرکز زمین ایستادند و فضای بزرگی را پشت سر خود گذاشتند که مهاجمان چلسی نمی‌دانستند چگونه از آن استفاده کنند، چه به دلیل آفساید و چه به دلیل موقعیت تقریباً لیبروی دروازه‌بان تاننهام، ویکاریو. یک تله کامل که باعث می‌شد چلسی شانس‌ها را هدر بدهد. 

روشی برای دفاع 9 نفره که یک انقلاب است، زیرا تیم‌ها با از دست دادن بازیکنان خود، تمایل دارند به عقب برگردند و در محوطه جریمه متمرکز شوند.

1950775

تاتنهام تا دقیقه 75 مقاومت کرد و در آن لحظه استرلینگ در نهایت هوشمندانه از این تله گذشت و به نیکو جکسون کمک کرد تا نتیجه را 1-2 کند. سون حتی می‌توانست گل تساوی را در لحظات پایانی به ثمر برساند که باعث جنون در ورزشگاه تاتنهام می‌شد.

1950776

سپس دو گل دیگر از مهاجم سابق ویارئال به ثمر می‌رسد تا با نتیجه‌ای بزرگ‌تر از آنچه که بازی چلسی منعکس می‌کرد، کار تمام شود.

مربی تاتنهام در پایان بازی گفت: «این تاتنهام من است و ما از ایده‌های خودمان عقب نشینی نمی‌کنیم. مهم نبود 9 نفره شدیم، ما می‌خواستیم گل برتری را بزنیم نه اینکه به دفاع برویم.»

دیدگاه‌ها