کد خبر : 1978282 | 16 آبان 1402 ساعت 17:27 | 42.6K بازدید | 61 دیدگاه

او با یک دست هم در پاریس 2024 مدال می‌گیرد!

اختصاصی از آخرین وضعیت حسن یزدانی برای المپیک

برخی اظهارنظرهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت کتف حسن یزدانی و آینده او، نگرانی‌ها را در خصوص حضور این کشتی‌گیر در المپیک پاریس افزایش داده است.

اختصاصی از آخرین وضعیت حسن یزدانی برای المپیک

به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌هاى روز گذشته رييس فدراسيون كشتى و اظهارت امروز منصور برزگر در مورد اينكه موردى تجربى در بين ورزشكاران به ويژه كشتى‌گيران در ايران نبوده است كه بعد از آسيب از ناحيه كتف يا عمل جراحى در اين ناحيه بازگشت اميدوار كننده‌اى به ميادين قهرمانى داشته باشد موج نگرانى وسيعى در بين علاقه‌مندان بي‌شمار حسن يزدانى ايجاد كرده است.

عليرضا دبير در حاشيه برگزارى مراسم تجليل از قهرمانان بازي‌هاى آسيايى با پرداختن به موضوع آسيب ديدگى ابتداى دهه دو هزار ميلادى خود از ناحيه كتف اظهاراتى انجام داد كه موجى از دلواپسى و نگرانى را ايجاد كرده است.

اشاره منصور برزگر، نائب قهرمان جهان و سرمربى سال‌هاى سال كشتى آزاد ايران، به تفاوت آسيب ناحيه كتف با ديگر نقاط بدن كشتى‌گيران در كنار صحبت‌هاى دبير باعث طرح گمانه‌زنى‌هاى فراوانى در اقشار مردم حتى رسانه‌ها شد.

حسن يزدانى به قول كارشناسان دست در جيب حداقل مدال نقره المپيكش قطعى و حتمى است و بايد حمايت شود تا طلا را به گردن آويزد.

با رفتار فدراسيون وزنه‌بردارى و خارج شدن نام كيانوش رستمى به دليل عدم حمايت خانواده وزنه‌بردارى از او براى شكسته شدن ركورد هادى ساعى به عنوان بهترين المپين تاريخ ورزش ايران، حالا شانس فقط از آن حسن يزدانى است كه ركوردى شانزده ساله را بشكند.

ورزش ايران نگرانى‌هاى فراوانى براى درخشش در المپيك ٢٠٢٤ پاريس دارد، وضع وزنه بردارى، تكواندو، دو و ميدانى، تيراندازى چنگى به دل نمى‌زند، كاراته هم كه در المپيك پيش‌رو حضور نخواهد داشت. پس تنها مى‌ماند كشتى آزاد و فرنگى كه در اين بين فيناليست شدن حسن يزدانى از هر اتفاق ديگرى محتمل‌تر به نظر مى‌آيد.

پرفسور سهراب كيهانى پيش از اين در گفت‌و‌گوی اختصاصى با ورزش سه گفته بود جراحى حسن يزدانى مطلوب بوده است و بسيارى از قواعد پزشكى در مورد او متفاوت است. امروز هم دكتر كيهانى تاكيد كرد همه چيز مطلوب است، حسن خواهد رسيد و همه بايد دست به دست هم دهيم تا او كمبودى احساس نكند.

اين وسط سوال مهمى مطرح است: آيا دوستى خاله خرسه يا دشمنى دانا حسن يزدانى را به فكر عمل جراحى كتف انداخته است؟ كتفى كه با وضعيت قبل جراحى حسن را به نقره جهان و طلاى بازي‌هاى آسيايى رساند.

1950838

دكتر كيهانى مى‌گويد حسن درد هم داشته باشد كشتى مى‌گيرد و حداقل نقره‌اش در المپيك قطعى است.

اما وضعيت امروز حسن يزدانى بعد از جنجال‌ها، شايعات و خبرهاى ضد و نقيض در مورد جراحى كتفش و اين موضوع كه ورزشكارى نبوده كه با جراحى روى كتف در كشتى دوباره بدرخشد. حسن دورخيز خود براى كسب دهمين مدال المپيك و جهان را حداقل از لحاظ روحى و روانى آغاز كرده است.

ركورددار تعداد مدال تاريخ ورزش ايران در مجموع المپيك و جهان هيچ نگرانى‌ای بابت وضعيت كتفش ندارد. او با اين شرايط كنار آمده است، حتى اگر پنجاه درصد توان قبل كتف و دستش را داشته باشد روى تشك مى‌درخشد.

خيال خود حسن يزدانى از هر لحاظ راحت بوده و فقط نظاره‌گر اظهارنظرها در مورد خود است. نه از لحاظ روحى مشكلى دارد و نه مورد ديگرى.

كتف حسن يزدانى دقيقا دو پارگى در ناحيه تاندون داشته و يك پريدگى استخوان در اتصال به تاندونى ديگر. او با يک متخصص مشورت كرده است، اگر جراحى نمى‌كرد اين امكان وجود داشت در تمرينات سخت قبل از المپيك با تشديد آسيب ديدگى كتفش از جا در بيايد و ديگر زمان و فرصتى براى رسيدن به المپيك نبود. علاقه‌مندان حسن يزدانى نگران نباشند. او خود معتقد است همه چيز مطلوب پيش رفته و جاى نگرانى به هيچ عنوان وجو  ندارد.

در اين بين وزارت ورزش و كميته ملى المپيك هم بايد تمام امكانات و نيازهاى حرفه‌اى را در بهترين شكل ممكن بسيج كنند تا تضمين‌شده‌ترين مدال ممكن كاروان ايران از دست نرود و به خوش رنگترين مدال هم تبديل شود.

مدال طلاى ٨٦ كيلوگرم كشتى آزاد المپيك ٢٠٢٤ پاريس.

✍️ پوريا تابان

دیدگاه‌ها