کد خبر : 1978303 | 16 آبان 1402 ساعت 19:02 | 240.1K بازدید | 240 دیدگاه

رکوردهایی که هنوز دست اوست:

پوکر تاریخی فرهاد مجیدی در سی دقیقه

پیروزی عجیب سپاهان برابر آلمالیق ذهن هواداران فوتبال را به سمت پیروزی تاریخی استقلال با پوکر فرهاد مجیدی برد.

پوکر تاریخی فرهاد مجیدی در سی دقیقه

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان شب گذشته توانست یکی از قاطعانه‌ترین پیروزی‌های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده و در در ورزشگاه آزادی با نتیجه‌ای عجیب و غریب و تاریخی 9 بر صفر از سد حریف ازبک خود بگذرد.

برد پر گل سپاهان مقابل آلمالیق موجب شد تا به بررسی پرگل‌ترین بازی‌های استقلال در جام‌های باشگاهی آسیا بپردازیم، جایی که استقلال توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت حریف لبنانی خود را با نتیجه 15 بر صفر در هم بکوبد.

1950883

پرگل‌ترین برد آسیایی استقلال مربوط به جام در جام آسیا در فصل 1999 – 2000 است که استقلال ایران در مصاف با هومنتمن لبنان تحت هدایت گاسپادین یا همان سوکوموروخوف روس با درخشش فرهاد مجیدی توانست با نتیجه هشت بر صفر در شهر بیروت به پیروزی برسد.

کاپیتان و سرمربی سابق و محبوب آبی‌ها موفق شد با ثبت چهار گل در 30 دقیقه پایانی این مسابقه نقش پررنگی را در پرگل‌ترین بازی آسیایی تاریخ استقلال ایفا کند. با به ثمر رساندن این چهار گل، فرهاد مجیدی تنها بازیکن تاریخ استقلال است که توانسته در یک بازی آسیایی پوکر کند.

البته درخشش مجیدی فقط محدود به بازی برگشت در مقابل هومنتمن بیروت نبود و او در بازی رفت مقابل این تیم نیز درخشان ظاهر شد. در شبی که استقلال با هفت گل از سد حریف لبنانی خود گذشت، مجیدی توانست در مقابل این تیم هت‌تریک کند تا هم اولین هت‌تریک آسیایی خود را ثبت کند و هم‌نام خود را در کتاب تاریخ استقلال به همراه غلامحسین مظلومی و علی لطیفی که او نیز در همان بازی توانست سه گل به ثمر برساند، به عنوان تنها هتریک کنندگان آسیایی استقلال بنویسد.

1950884

البته 20 سال بعد مامه تیام نیز در بازی مقابل ذوب آهن امیر قلعه‌نویی موفق به ثبت چهارمین و آخرین هت‌تریک آسیایی برای استقلال شد. هت‌تریکی که هنوز در ذهن هواداران استقلال باقی مانده و آبی پوشان در حسرت از هم پاشیده شدن آن تیم رویایی هستند که می‌توانست در آسیا خود را به عنوان یک مدعی نشان دهد.

فرهاد مجیدی همچنین با چهار بار بریس کردن، بیشترین بریس آسیایی را نیز برای استقلال به ارمغان آورده است تا در این زمینه همچنان رکوردهای کاپیتان و سرمربی سابق آبی‌ها دست‌نخورده باقی بماند.

1950882

سروش سلماسی

دیدگاه‌ها