کد خبر : 1978316 | 16 آبان 1402 ساعت 19:44 | 3.2K بازدید | 9 دیدگاه

مسئولیت مستقیم با افشاریان است اما...

سوت‌های لیگ‌ برتر زیر ذره‌بین اعضای کمیته داوران

علی خسروی می‌گوید مسئولیت مستقیم چیدمان داوران لیگ برتر با خداداد افشاریان خواهد بود.

سوت‌های لیگ‌ برتر زیر ذره‌بین اعضای کمیته داوران

به گزارش ورزش سه، علی خسروی که امروز در جلسه اعضای کمیته داوران با مهدی تاج شرکت کرده بود، پس از پایان این جلسه در‌ یک نشست خبری حاضر شد و در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرد مسئولیت مستقیم چیدمان داوران با خداداد افشاریان است و دپارتمان داوری تنها پیش‌نویس آن را آماده می‌کند.

با این حال طبق مصوبات این جلسه، پس از پایان مسابقات هر هفته، نمرات داوران در اختیار تمام اعضای کمیته داوران قرار خواهد گرفت تا آنها به بررسی عملکرد داوران بپردازند.

ویدئو: 315949

خسروی توضیح داد: چیدمان داوری زیر نظر مستقیم و با مسئولیت جناب آقای خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران است ولی طبق روالی که در فیفا، AFC و جاهای دیگر هست، پیش‌نویس توسط دپارتمان به صورت کامل در همه رده‌ها آماده می‌شود. جدول‌ها آماده می‌شود و دو تن از کمیته داوران مشورت می‌دهند و تایید و نظارت می‌کنند و نظر نهایی را جناب آقای افشاریان می‌دهد. پس طبق مصوبه، مسئولیت‌ مستقیم چیدمان داورها با خود آقای افشاریان است. در گذشته اینطور بود اما تا به حال انقدر صریح نگفته بودیم.

او در ادامه گفت: عملکرد داوران و کمک داوران به صورت هفتگی در اختیار کمیته داوران قرار می‌گیرد. البته فقط یکی دو نفر از اعضای کمیته داوران تهران هستند و مابقی شهرستان هستند اما عملکرد و قسمت‌های مثبت و منفی به اطلاع اعضای کمیته داوران می‌رسد و همه نمرات را دارند. از این به بعد همه اعضای کمیته داوران می‌دانند که داور چطور قضاوت کرده و نمره‌اش چند است.

دیدگاه‌ها