کد خبر : 1978338 | 17 آبان 1402 ساعت 02:54 | 6.7K بازدید | 7 دیدگاه

قضاوت‌های متوالی و پرداخت ماهانه دستمزد؛

دو خبر خوب فدراسیون فوتبال برای داوران لیگ برتری

با اعلام عضو ‌کمیته داوران فدراسیون فوتبال، حق‌الزحمه داوران هر دو ماه یک‌بار پرداخت خواهد شد.

دو خبر خوب فدراسیون فوتبال برای داوران لیگ برتری

به گزارش "ورزش سه"، اشتباهات تاثیرگذار داوری در هفته نهم لیگ برتر باعث شد تا رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته داوران با تشکیل جلسه‌ای تصمیمات تاثیرگذاری درباره مسائل مربوط به داوری بگیرند که در این بین یکی از مصوبات مربوط به حق‌الزحمه و چیدمان داوران بود.

عضو کمیته داوران اعلام کرد که داورانی که قضاوت خوبی داشته باشند، در مسابقات بیشتری حضور خواهند داشت و علاوه بر این حق‌الزحمه همه داوران هر دو ماه یک‌ بار پرداخت خواهد شد.

علی خسروی در این باره توضیح داد: خبر خوبی برای حق‌الزحمه داوران داریم‌. تصویب شد و با سازمان لیگ هماهنگ شد که این موضوع در لیگ برتر بروزرسانی شود. با مصوبه جدیدی که کمیته داوران داشت، هر دو ماه یک‌ بار کل حق‌الزحمه‌ها تسویه شود و سال به سال نماند. در این مورد سازمان لیگ اعلام آمادگی کرد و آقای تاج هم خیلی اصرار کرد و به این نتیجه رسیدند که هر دو ماه یک‌ بار بروزرسانی شود که حق قضاوت و ایاب و ذهاب داوران تصویب شود.

او همچنین گفت: داورانی که خوب قضاوت می‌کنند، به صورت متوالی در هفته‌های متوالی قضاوت‌ می‌کنند. اگر در هفته چند داور داشتیم که به قدری خوب قضاوت کردند و نمرات‌ آنها خوب بوده، هفته بعد هم قضاوت می‌کنند و اگر باز هم خوب بودند، باز هم قضاوت می‌کنند. ما باید بین داورانی که خوب قضاوت می‌کنند و داورانی که قابل قبول نیستند، فرق قائل شویم.

حالا باید دید این مصوبات باعث افزایش انگیزه داوران و کاهش اشتباهات داوری خواهد شد یا حواشی و جنجال‌های داوری در لیگ‌برتر همچنان ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها