کد خبر : 1978469 | 17 آبان 1402 ساعت 13:15 | 26.2K بازدید | 25 دیدگاه

هت‌تریک در حذف

این کابوس بارسلونا را رها نمی‌کند

بارسلونا دیشب به شاختار باخت تا بیهوده کار را برای خودش کمی سخت کند. حال سوال اینجاست که تیم ژاوی برای صعود از گروه به چه چیزی نیاز دارد؟

این کابوس بارسلونا را رها نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا هر سه بازی دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با برد پشت سر گذاشته بود و با توجه به دیگر نتایج دیشب می‌توانست با تنها یک تساوی برابر شاختار صعودش را قطعی کند.

بازی در هامبورگ برگزار شد و بارسلونا در میان ناباوری بازی را با یک گل به حریف اوکراینی واگذار کرد.

1951227

بارسلونا با هدایت ژاوی در دو سال گذشته اصلا عملکرد خوبی در بازی‌های اروپایی نداشته و در 20 بازی تنها هفت بار برنده شده است. دو حذف متوالی از دور گروهی لیگ قهرمانان و متعاقب آن حذف از لیگ اروپا، باعث شده تا بارسا امسال انگیزه‌ای بیشتر از همیشه برای صعود داشته باشد و در گروه بسیار خوبی نیز قرار گرفته است.

1951228

بازی بعدی بارسا که 9 امتیازی است، در خانه و برابر پورتو خواهد بود که این تیم نیز 9 امتیاز دارد، ولی در رده دوم قرار دارد. شاختار نیز 6 امتیازی است. بارسا در صورت برتری برابر پورتو، صعودش به عنوان تیم اول را (تقریبا) قطعی خواهد کرد.

بارسا با دو تساوی برابر پورتو و آنتورپ نیز قطعا از گروه بالا می‌رود.

از آنجایی که در روز پایانی پورتو و شاختار برابر هم قرار می‌گیرند، احتمال برابر شدن شاختار و بارسا در امتیاز 10 نیز وجود دارد و در این صورت تفاضل گل تعیین‌کننده خواهد بود. بارسا از این حیث فعلا شرایط بسیار بهتری دارد (مثبت 6 بارسا برابر منفی یک شاختار). 

به این ترتیب بارسا حتی با یک تساوی از دو بازی بعدی نیز می‌تواند راهی دور بعد شود. در واقع بارسا برای فرار از کابوس حذف مجدد، نباید دو بازی بعدی خود را بازنده شود.

دیدگاه‌ها