کد خبر : 1978480 | 17 آبان 1402 ساعت 13:37 | 13.3K بازدید | 11 دیدگاه

بنزما عامل اخراج سرمربی سرشناس پرتغالی

فوتبال عربستان طرف ستاره‌ها را می‌گیرد نه سرمربی

در کمال تعجب نونو سانتو، سرمربی الاتحاد، تبدیل به اولین مربی سرشناس این فصل فوتبال عربستان شد که کار خود را از دست می‌دهد.

فوتبال عربستان طرف ستاره‌ها را می‌گیرد نه سرمربی

به گزارش "ورزش سه"، سانتو که با سابقه هدایت ولورهمپتون در لیگ برتر انگلیس به تاتنهام پیوسته و با توجه به حضور درخشانش در باشگاه پورتو در جمع مربیان مشهور دنیا طبقه‌بندی می‌شود، با حضور در الاتحاد موفق به کسب عنوات قهرمانی فصل گذشته فوتبال این کشور شد.

سانتو که با قراردادی گران‌قیمت به الاتحاد پیوسته تا بخشی از پروژه پرستاره فوتبال این کشور باشد، در شرایطی در مسیر برکناری قرار گرفته که شاید موضوع اسکواد و تقویت تیم زیر نظر او انجام نشده است. الاتحاد بعد از حضور کریستیانو رونالدو در النصر، تبدیل به دومین باشگاهی شد که از یک ستاره بین‌المللی برای بازی  دعوت می‌کند (کریم بنزما از رئال و جوتا از سلتیک)، اما مشخص نیست که این خریدها تا چه حد زیر نظر سرمربی بوده و با توجه به نیازهای تیم اتفاق افتاده است.

الاتحاد، عبدالرزاق حمدالله را به عنوان مهاجم نوک در فصل گذشته در اختیار داشت و این مهاجم مراکشی برای رفع نیازهای این تیم در رقابت‌های داخلی و حتی لیگ قهرمانان آسیا کافی به نظر می‌رسید، اما از آنجایی که پروژه پرستاره فوتبال ایران احتیاج به چهره‌های بیشتری داشت، کریم بنزما با مبلغی گزاف رئال را ترک کرد و به جده آمد.

1951248

طبیعتا وقتی بازیکنی از مسیری جز خواست سرمربی یا مدیر ورزشی جذب باشگاه می‌شود و حفظ او نیز اهمیت بسیاری برای استراتژی این لیگ دارد، آرام آرام تاثیر خود را روی رختکن خواهد گذاشت و بنابراین امروز هیچکس از شنیدن خبر مشاجره بین سانتو و کریم بنزما متعجب نشد. اگرچه بنزما بازیکنی حرفه‌ای و فوق کلاس محسوب می‌شود ولی منافع شخصی بازیکنان و مربی اغلب در یک راستا نیست و اگر موقعیت سرمربی در اعمال فشار به بازیکنان به خطر بیفتد، عواقب بیشتری برای تیم به همراه می‌آورد.

الاتحاد اما در این دوراهی سرمربی خود را کنار زد تا ستاره گران‌قیمتش را حفظ کند. حالا آنها به دنبال یک مربی سرشناس دیگر هستند تا او هدایت تیم را در دست بگیرد. صد البته این مسئله به موقعیت بنزما هم آسیب خود را وارد خواهد کرد، چرا که عملکرد این بازیکن از این به بعد با دقت بیشتری زیر نظر گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ها