کد خبر : 1978505 | 17 آبان 1402 ساعت 16:00 | 88.6K بازدید | 11 دیدگاه

چیگرینسکی:

بارسا برایم زود بود، متاسفم پپ را ناامید کردم

دمیترو چیگرینسکی از دوره حضور ناموفقش در بارسلونا زیر نظر پپ گواردیولا حرف زد.

بارسا برایم زود بود، متاسفم پپ را ناامید کردم

به گزارش "ورزش سه"، دمیترو چیگرینسکی در سال 2009 با انتقالش به بارسلونا به یکی از نام‌های مهم بازار تبدیل شد. اصرار گواردیولا باعث شد کاتالان‌ها 25 میلیون یورو به شاختار دونتسک برای این بازیکن بپردازند.

پپ درمورد چیگرینسکی می‌گفت: «او آرامش ذهنی دارد و آن را به تیم منتقل می‌کند، با فکر بازی می‌کند و به توپ ضربه می‌زند. فاکتوری اساسی در فوتبال ما».

1905507

با این حال، او در نوکمپ فقط یک سال دوام آورد. او تنها 14 بازی انجام داد (1031 دقیقه) و یک سال بعد با 15 میلیون یورو به شاختار برگشت تا بارسا 10 میلیون یورو ضرر کند.

چیگرینسکی که همچنان بازی می‌کند و اخیرا دوباره به شاختار برگشته، در مورد انتقالش به بارسا به سایت اتلتیک گفت: «بزرگ‌ترین مشکل من این بود که در آخرین روز بازار نقل و انتقالات وارد تیم شدم، بنابراین فصل از قبل شروع شده بود و من وقت کافی برای تطابق دادن خودم نداشتم. من باید مستقیماً و سریع در تیم ادغام می‌شدم و این بخش سختش بود، زیرا بدون دانستن زبان و بدون دانستن ایده‌های گواردیولا، کار خیلی دشوار بود.»

1951296

گواردیولا خیلی روی خرید او حساب کرده بود، زیرا فکر می‌کرد که او در بازی با توپ و بازی هوایی نقش اساسی خواهد داشت. مدافع اوکراینی اذعان کرد که گواردیولا به او کمک زیادی کرد: «تقریباً از روز اول حضورم در بارسا یادگیری اسپانیایی را شروع کردم. اما راستش را بخواهید کمی استرس داشتم. یادم می‌آید که با گواردیولا صحبت کردم و او به من گفت، دمیترو، می‌بینم که تو کمی گیج شده‌ای، پس لطفا سعی نکن خودت را بیش از حد سردرگم کنی. 

1905504

من می‌دانم که تو همیشه در هتلی که در آن زندگی می‌کنی تمرین اضافی انجام می‌دهی، اما گوش کن، می‌خواهم روی چیزهایی که به تو می‌گویم تمرکز کنی. رابطه من با پپ فوق العاده بود. او سعی کرد به من کمک کند زمانی که بیشترین فشار روی من بود. حتی بعدها که زیاد بازی نکردم، همیشه با او در ارتباط بودم. من همیشه مدیون او هستم و البته متاسف از اینکه ناامیدش کردم.»

مدافع میانی اذعان می‌کند که برای بازی در بارسا آماده نبود، اما آن را اتلاف وقت نمی‌داند: «احتمالاً تجربه یا آرامش کافی برای کم کردن فشارها در بارسا نداشتم. من 22 ساله بودم و هنوز جوان و بی‌تجربه. شما نمی‌توانید از نظر ذهنی در آن سن و سال متعادل باشید. شاید بخش بزرگی از دوران فوتبالم را از دست دادم، اما مطمئن هستم که حضور در بارسا برایم مفید بود و درس‌های زیادی گرفتم.»

دیدگاه‌ها