کد خبر : 1978695 | 18 آبان 1402 ساعت 14:29 | 44K بازدید | 53 دیدگاه

حق‌وردی: چه کسی گفته این آقا نماینده ماست؟

پاسخ تند داور دربی به ادعای کارشناس جنجالی

داور سابق شهرآورد پایتخت می‌گوید بهترین عملکرد کمیته داوران به دوره ریاست حسین عسگری برمی‌گردد.

پاسخ تند داور دربی به ادعای کارشناس جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، تورج حق‌وردی که قضاوت دربی برگشت لیگ چهاردهم را بر عهده داشت و در سه شهرآورد نیز به عنوان داور چهارم تیم داوری را همراه کرد، در سال‌های اخیر به عنوان کارشناس داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک مسابقات پرداخته است. 

حالا در شرایطی که جنجال پیرامون قضاوت سوت‌های داوران در لیگ برتر به اوج خود رسیده است، علی میرزابیگی که مدت‌ زیادی از دوران قضاوتش نمی‌گذرد، در برنامه فوتبال برتر از حسین عسگری و برخی از کارشناسان درخواست کرده که با توجه به اینکه دیگر تشخیص صحنه‌ها برایشان سخت است، کارشناسی را کنار بگذارند.

این موضوع واکنش تورج حق‌وردی را به دنبال داشت و در پاسخ این اظهارات گفت: این صحبت‌ها واقعا زشت است. آقای عسگری یکی از نخبه‌ترین رؤسای کمیته داوران ما بعد از انقلاب بوده‌اند. در دوره آقای عسگری، داوران خیلی کم اشتباه قضاوت می‌کردند، چون دید ایشان به قدری قوی بود که چینش کاملا درستی برای داوران هر مسابقه داشتند و برای هر بازی، داور متناسب با شرایط همان بازی را انتخاب می‌کردند. اگر یک بازی محکم و خشن بود، داوری در همان سطح را می‌گذاشتند و اگر فوتبالی بود، داور فنی انتخاب می‌کردند.

او ادامه داد: ایشان همین الان هم به عنوان ناظر AFC به مسابقات می‌روند و کارشناسی می‌کنند، یکی از بهترین‌ها هستند. خود من همیشه از کارشناسی‌های ایشان درس می‌گیرم. آقای عسگری همیشه در کارشناسی‌هایشان جانب انصاف را رعایت کرده‌اند. ایشان همیشه در کارشناسی‌هایشان توضیح کامل می‌دهند و همه ما می‌توانیم از آن توضیحات استفاده کنیم. ایشان یک کارشناس نخبه و جزء سه رئیس کمیته داوران برتر ایران بعد از انقلاب بوده است.

کارشناس داوری فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا موافق است افرادی که سن‌شان بالا رفته باید کارشناسی را کنار بگذارند، گفت: قرار نیست وقتی سن یک نفر بالا رفت، بگوییم کارشناسی خوبی نیست‌. البته ممکن است هر کسی در قضاوت در یک صحنه اشتباه کند و آقای عسگری هم از این موضوع مستثنی نیست، اما ۹۹ درصد کارشناسی‌های ایشان صحیح و حتی با بار آموزشی بوده است. نه تنها آقای عسگری، بلکه تمام کارشناس‌هایی که سن‌شان بالا رفته، صاحب نظر و برند هستند و همه می‌توانیم از آنها یاد بگیریم.

او در پاسخ به این ادعای علی میرزابیگی که خود را نماینده کارشناسان جوان داوری خوانده بود، گفت: تا جایی که من می‌دانم ما تشکل و گروهی به عنوان کارشناسان نداریم که در آن درباره چنین مسائلی تبادل نظر کنیم و یا به کسی نمایندگی بدهیم که از طرف ما صحبت کند. من شخصا همیشه خودم درباره مسائل صحبت می‌کنم و تا جایی هم که من در جریان هستم، بقیه کارشناسان هم به ایشان یا هر کس دیگری نمایندگی نداده‌اند. بهتر است همه ما خودمان درباره نظرمان صحبت کنیم و اینکه بخواهیم خودمان را نماینده شخص دیگری بدانیم، اصلا درست نیست و غیرحرفه‌ای است.

حق‌وردی تاکید کرد: ما کارشناسانی که ۵-۶ سال است داوری‌مان تمام شده، باید احترام کارشناسان پیشکسوت را نگه داریم و از آنها درس بگیریم و اگر جایی اشتباه کردند یا نظرشان با ما متفاوت بود، دلیل نمی‌شود بگوییم بلد نیستند و ما بهتر هستیم.

دیدگاه‌ها