کد خبر : 1978735 | 18 آبان 1402 ساعت 18:38 | 32.1K بازدید | 34 دیدگاه

حضور در هانگژو برای سور و سات عروسی بود!

حرف‌های عجیب هادی عامل درباره حسن یزدانی

نگراني‌ها درخصوص روند آمادگي حسن يزداني بعد از عمل جراحي او روي‌ كتف آسيب‌ديده‌اش هر روز بيشتر مي‌شود.

حرف‌های عجیب هادی عامل درباره حسن یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، پرافتخارترين كشتي‌گير تاريخ ایران پس از قهرماني در بازي‌هاي آسيايي عمل جراحي انجام داد ‌و چند روز قبل رئيس فدراسيون كشتي در مصاحبه‌اي ابراز نگراني كرد كه شايد كاپيتان كشتي آزاد كشورمان پس از جراحي ديگر مثل سابق آماده مسابقات نشود!

هادی عامل گزارشگر مشهور تلویزیونی کشتی ایران در خصوص حضور یزدانی در بازیهای آسیایی هانگژو صحبت کرده و گفته دریافت پاداش مالی انگیزه اول حسن یزدانی برای حضور در این مسابقات بوده است.

* احتمال تشدید مصدومیت وجود دارد
از هادي عامل،‌ گزارشگر و كارشناس كشتي ایران پرسيديم كه آيا نمي‌شد حسن يزداني زودتر جراحي كند؟ عامل پاسخ داد: احتمال اينكه در مسابقات بعدي كشتي‌گير آسيب‌ديدگي‌اش تشديد شود منطقي و زياد است، اما در اين‌جا چند تا نكته و بحث پيش مي‌آيد. اولا ميدان آسيايي براي حسن يزداني حريفي كه بتواند او را در فشار بگذارد، وجود نداشت و شركت در اين مسابقات تصميم شخص خود او بوده. بالاخره ايشان كاپيتان تيم ملي است و نه تا مدال دارد و با كشتي‌گيرهاي ديگر فرق مي‌كند و وقتي نظر خودش را مي‌دهد دبير و پژمان درستكار به نظر ايشان احترام مي‌گذارند.

* ای کاش یزدانی زودتر عمل می‌کرد و به المپیک میرسید
عامل ادامه داد: وقتي اين تصميم را مي‌گيرد كه مي‌تواند رقباي خودش را شكست بدهد همه بايد به تصميم ‌او احترام بگذارند. يك مورد ديگر بحث مالي است كه چقدر براي او مهم بوده. من در جريان نيستم، ولي وقتي يزداني دوم شد (البته مقام دومي هم خوب است) او دوست داشت طلا بگيرد و مردم خودش را خوشحال كند و بيايد آن باخت را كمرنگ كند. البته اگر ايشان زودتر عمل مي‌كرد و براي المپيك مي‌رسيد بهتر مي‌شد، اما بلافاصله قرار عقدكنان گذاشت و بعد بلافاصله دستش را عمل كرد. در آن مسابقات هم خوشبختانه مشكل خاصي براي او به وجود نيامد.

* عمل جراحی برای دبیر جواب نداد
گزارشگر و كارشناس‌ محبوب كشتي ایران درخصوص چگونگي بازگشت كشتي‌گيران پس از عمل جراحي به اين ميادين به خبرنگار «اعتماد» گفت: اول اينكه عمل با عمل فرق مي‌كند. مثلا دبير كه كتفش را عمل كرده بود در مسابقه شركت كرد ولي نتوانست مدالي بياورد. به ‌طور كلي كار سخت است، اما در علم پزشكي نمي‌شود پيش‌بيني كرد. آن زمان كه دبير عمل كرد براي سي سال پيش بود و حالا علم پزشكي رشد كرده و متد‌هاي جديدتري هست. نكته ديگر اينكه بدن با بدن فرق مي‌كند. مثلا ما هشت ميليارد جمعيت داريم همه اثر انگشت‌ها يك شكل نيست و ان‌شاءالله بدن حسن آقا جواب بدهد و بتواند جواب بگيرد و كشتي بسيار خوبي ارايه دهد.
عامل تصريح كرد: اگر روي سابقه ساير كشتي‌گيرها بخواهيم بگوييم اكثرا بعد عمل خيلي موفق نبودند. اميدوارم حسن آقا با انگيزه‌اي كه دارد بتواند خودش را برساند. 
هادي عامل درباره صحبت‌هاي رئيس فدراسيون كشتي كه گفته بود ممكن است يزداني به المپيك نرسد، اظهار داشت: دبير از روي يك تاريخچه كه يك واقعيت هم بوده اين‌ها را گفته. اما هدف آقاي دبير اين بود كه مي‌خواست كمي بار رواني را از روي دوش حسن آقا كم كند و حرفي كه زده برداشت‌هاي مختلفي از آن مي‌شود‌ و اينكه توقع مردم پايين‌تر بيايد البته توقع مردم به حق از كشتي زياد است.

1946036

* نتایجمان خوب است اما مردم راضی نیستند
گزارشگر كشتي افزود: ما از ۱۲ سهميه هفت تا سهميه ‌گرفتيم و در رقابت‌هاي فرنگي و آزاد نايب قهرمان شديم ‌كه در ‌مجموع نتيجه بسيار خوبي براي كشتي ما در رقابت‌هاي جهاني بود اما براي مردم راضي‌كننده نبود. اما بايد در نظر بگيريم كشورهاي ديگر در حال سرمايه‌گذاري هستند. ‌ما در طول تاريخ فقط ۵بار قهرمان جهان شديم بعد مي‌خواهند هر سال قهرمان شويم،. اما به خدا دومي هم بد نيست. همين روي سكو رفتن‌ خوب است. ما در ۶تا رده ۴تا قهرماني به‌دست آورديم‌ و دو‌ نايب قهرماني اما بازهم ‌يك‌ عده مي‌گويند كارنامه كشتي خوب نبود. ‌اما به نظر من خوب بوده است.

* هدف یزدانی دریافت پاداش بود
هادي عامل در پاسخ به اين سوال كه فوتباليست‌ها پاداش ميلياردي مي‌گيرند، اما چرا حسن‌ يزداني، كشتي‌گير پرافتخار ما بايد براي‌ نهصد ميليون جايزه بازي‌هاي آسيايي سلامتي‌اش را به خطر بيندازد، گفت: من خيلي ظريف گفتم كه شأن و شخصيت‌ پهلوان‌مان زير سوال نرود اما اگر بخواهيم با صداقت بگوييم‌ مهم‌ترين علت رفتن او به مسابقات همين پاداش گرفتن بوده است. حسن آقا مي‌خواست بعد از اين مسابقات ازدواج كند و ازدواج هم هزينه دارد و هر كه بامش بيش برفش بيشتر و خانواده محترم عروس خانم ‌هم از قهرمان دنيا توقعاتي دارند. الان براي يك لباس عروس يا رفتن به آتليه يا فيلمبرداري كلي پول مي‌گيرند، نمي‌خواستم موضوع را باز كنم اما شما من را مجبور كرديد كه بگويم چرا بايد اين‌طور باشد! حسن يزداني ۹ مدال دارد.

ما مخالف اين نيستيم چرا به آن‌ها آنقدر پاداش دادند، چون فوتبال ورزش مورد علاقه من هم هست، اما براي بسكتبال و كشتي و‌ تكواندو و ساير رشته‌ها هم درصد پاداش عادلانه‌اي درنظر بگيرند.

* حق کشتی گیران را باید بدهید
عامل ادامه داد: واقعا در آن روزها اين‌ موضوع را لمس كردم كه در روحيه حسن يزداني و بقيه بچه‌ها تاثير داشت. وقتي تبعيض و بي‌عدالتي باشد دلسردي به وجود مي‌آيد. به آن‌ها داديد حق آن‌ها بود اما خب به اين‌ها هم بدهيد ديگر! اين‌ها كه اين‌ جوايز را اين‌طور تقسيم مي‌كنند اصلا ورزشي نيستند و بزرگ‌ترين ‌مشكل ورزش ما هم‌ حضور غيرورزشي‌ها در ورزش است. من اصلا سياسي‌ها را نمي‌شناسم و اگر بخواهم ۵ وزير را نام‌ ببرم ‌بلد نيستم، ‌چون كار من ورزش است و مطالعه ورزشي است. اما اين تبعيض‌ها دل بچه‌ها را آزرده كرد. هادي عامل در پايان ابراز اميدواري كرد كشتي ایران در المپيك‌ بتواند با كسب مدال‌هاي رنگارنگ‌ دل مردم ‌كشورمان را شاد كند.

🚨منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاه‌ها