کد خبر : 1978744 | 18 آبان 1402 ساعت 19:13 | 15.2K بازدید | 29 دیدگاه

اعتراض بی‌مورد آرتتا: گل نیوکسل درست بود!

کمیته مستقل حوادث کلیدی لیگ برتر انگلیس بعد از مرور مجدد تصمیم VAR را برای قبول گل پیروزی بخش نیوکسل مقابل آرسنال، اعلام کرد این گل درست بوده است.

اعتراض بی‌مورد آرتتا: گل نیوکسل درست بود!

به گزارش "ورزش سه"، در جریان هفته گذشته در لیگ برتر، آرسنال در یک بازی پر برخورد و عجیب، 1-0 شکست خورد. گل پیروزی بخش نیوکسل در یک اتفاق نادر، برای سه دلیل مورد بررسی قرار گرفت. آفساید گلزن، خطای مهاجم قبل از گل و عبور توپ قبل از سانتر از خط افقی زمین. داور زمین و داور ویدیویی به اتفاق هر سه این دلایل را رد کردند تا گل نیوکسل سالم اعلام شود و آرسنال با همین گل شکست خورد.

یک کمیته مستقل تحقیق از جانب لیگ‌برتر تصمیم VAR در مورد گل پیروزی نیوکاسل مقابل آرسنال را بررسی کرد و حکم خود را مبنی بر درست بودن داور و VAR در پذیرفتن گل داد. این خبر خوبی برای میکل آرتتا، سرمربی آرسنال نیست که تصمیم داور VAR را «شرم‌آور» و «مایه شرمساری» توصیف کرده بود. هیئت با 4 رای مثبت و یک رای منفی اعلام کرد که خطا روی ژسوس انجام نشده است و توپ هم از خط افی عبور نکرد.

1951836

با وجود این، کمیته به اتفاق آرا موافقت کردند که کای هاورتز باید در دقیقه 36 به دلیل یک تکل خطرناک روی شان لانگستاف اخراج می‌شد زیرا آن‌ها معتقدند این یک "چالش بسیار خطرناک و نوع تکلی است که باید هرگز انجام نشود". همچنین ضربه دست برونو گیمارش به سر جورجینیو هم باید به کارت قرمز منجر می‌شد.

کمیته حوادث کلیدی مستقل لیگ برتر متشکل از پنج عضو، از جمله بازیکنان و مربیان سابق، با هدف ارائه یک ارزیابی مستقل از تصمیم گیری در طول مسابقات است.

دیدگاه‌ها