کد خبر : 1978799 | 19 آبان 1402 ساعت 01:26 | 4.1K بازدید | 3 دیدگاه

کیانی با قهرمانی در اردن به المپیک نزدیک‌تر شد

در پایان رقابت‌های روز نخست تکواندوی جام فدراسیون جهانی در اردن، نمایندگان ایران صاحب یک طلا و ۲ برنز شدند.

کیانی با قهرمانی در اردن به المپیک نزدیک‌تر شد

به گزارش"ورزش سه"، و به نقل از ایسنا، پنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی جام ریاست فدراسیون جهانی در قاره آسیا از امروز پنجشنبه با حضور ۴۱۰ تکواندوکار به میزبانی اردن در شهر امان آغاز شد.

در پایان روز نخست این مسابقات ناهید کیانی در ورن ۵۳- کیلوگرم به مدال طلا رسید و مبینا نعمت زاده در وزن ۵۳- و مهران برخورداری در وزن ۸۷- کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۵۳- کیلوگرم که ۱۲ تکواندوکار حضور داشتند، ناهید کیانی پس از استراحت در دور نخست، مقابل سیدا علیووا از آذربایجان به برتری رسید. در قسمت پایین جدول نیز مبینا نعمت زاده دیگر نمانیده ایران در این وزن دور نخست مقابل «علا حسن» از سوریه به پیروزی رسید و در ادامه به مصاف «دنیا ابوطالب» دارنده نشان برنز سال ۲۰۲۲ جهان از عربستان رفت که برای سومین بار در دیدارهای اخیر مقابل وی به برتری دست یافت. نعمت‌زاده و کیانی پس از تورنمنت آزاد پاکستان مجددا یک دیدار تمام ایرانی را رقم زدند که برنده دیدار نیمه نهایی ناهید کیانی بود و نعمت زاده با این شکست به برنز رسید.

کیانی با صعود به فینال حریف «پو یا سو» تکواندوکار سرشناس اهل چین تایپه شد. او در این دیدار نیز برابر نماینده چین تایپه به برتری رسید و دومین طلای خود کم‌تر از یک هفته را کسب کرد. کیانی حالا با کسب ۴۰ امتیاز در این رویداد و تورنمنت آزاد پاکستان نزدیک‌تر از همیشه به المپیک پاریس است.

در گروه آقایان نیز مهران برخورداری در وزن ۸۷- کیلوگرم مبارزه اول خود برابر «علی المبروک» از عربستان سعودی را با پیروزی پشت سر گذاشت اما در دیدار نیمه نهایی برابر «سانگ هیونگ کانگ» حریف عنوان‌دار کره‌جنوبی نتیجه را واگذار کرد و به نشان برنز رسید.

ساینا کریمی دیگر تکواندوکار ایرانی حاضر در این مسابقات بود که دور نخست «نور» از اردن را پیش‌رو داشت و به پیروزی دست یافت اما در دیدار بعدی خود مقابل «می ریو کانگ» نفر دهم رنکینگ جهانی در مبارزه‌ای نزدیک باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه این مسابقات فردا جمعه و در روز دوم آناهیتا توکلی در وزن ۷۳+ کیلوگرم، مهدی حاجی موسائی و ابوالفضل زندی به ترتیب در اوزان ۵۴- و ۵۸- به روی شیاپ چانگ خواهند رفت.

دیدگاه‌ها