کد خبر : 1979048 | 20 آبان 1402 ساعت 11:47 | 49.6K بازدید | 117 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

دو استقلالی در تیم منتخب جهان

دو فوتبالیست معروف ایرانی در کارنامه خود سابقه دعوت به تیم منتخب جهان را دارند.

دو استقلالی در تیم منتخب جهان

به گزارش "ورزش سه"، آندرانیک اسکندریان (مدافع وسط) و ایرج دانایی‌فرد (مدافع و هافبک چپ)، دو ستاره تیم تاج سابق (استقلال) بودند که پس از جام جهانی ۱۹۷۸ به تیم منتخب جهان برای انجام یک بازی دوستانه دعوت شده بودند.

اسکندریان در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد و فرزند او، آلکو نیز مدتی عضو تیم ملی آمریکا بوده است اما دانایی‌فرد، فرزند بنیانگذار باشگاه تاج، مدتی است که چهره در نقاب خاک کشیده و دیگر در بین ما نیست.

این دو از چهره‌های نامدار فوتبال ایران در دهه ۱۳۵۰ محسوب می‌شوند و در جام جهانی ۱۹۷۸ زیر نظر حشمت مهاجرانی عضو تیم ملی ایران بودند.

در‌ توضیح دعوت آنها به تیم‌ منتخب دنیا، چنین می‌خوانیم: تیم فوتبال کاسموس نیویورک برای بزرگداشت سلطان پله از دو بازیکن تیم ملی ایران دعوت به عمل آورده است که در جمع چهل بازیکن برگزیده جهان آماده مسابقه با تیم کاسموس شوند. تیم منتخب دنیا به رهبری سزار منوتی آرژانتینی انتخاب شده و شامل بازیکنان پنج قاره می‌شود. از نظر منوتی و کسانی که به مشاور او بودند، برترین بازیکنان تیم ایران که می‌توانستند مجموعه تیم جهان را کامل کنند، آندرانیک اسکندریان و ایرج دانایی‌فرد بودند.

1952378

دیدگاه‌ها