کد خبر : 1979398 | 21 آبان 1402 ساعت 13:20 | 4.2K بازدید | 2 دیدگاه

قهرمانی حق ما بود، حقمان را ضایع کردند!

اعتراض ایران به نتیجه دوی نیمه ماراتن آسیا

در پی اتفاقات رخ داده در نخستین دوره مسابقه دوی نیمه ماراتن قهرمانی آسیا و عدم اعلام قهرمانی تیم ایران، فدراسیون دو و میدانی به کنفدراسیون آسیا اعتراض کرد.

اعتراض ایران به نتیجه دوی نیمه ماراتن آسیا

به گزارش "ورزش سه"، نخستین دوره مسابقه دوی نیمه ماراتن قهرمانی آسیا به میزبانی کشور امارات روز جمعه با شرکت تعدادی از ورزشکاران دوهای استقامت آسیایی در شهر دوبی برگزار شد و تیم ایران نیز با ترکیب صابر چرخی، منصور بیات و محمدجعفر مرادی در این رویداد شرکت کردند که در پایان نیز صابر چرخی با ثبت زمان 1:05:18 ساعت ضمن شکستن رکورد ملی دوی نیمه ماراتن ایران که پیش از این با زمان 1:05:33 ساعت در اختیار محمدجعفر مرادی بود، به عنوان چهارمی دست یافت. منصور بیات نیر با رکورد 1:05:25 ساعت در جایگاه ششم ایستاد و مرادی نیز با زمان  1:06:14 ساعت به مقام هشتمی رسید.

فدراسیون دو و میدانی اعلام کرده در این رویداد مسابقه دوی 5 کیلومتر، 10 کیلومتر و 1 مایل نیز به صورت آزاد برگزار گردید اما برابر آیین‌نامه برگزاری این رویداد و اعزام بیش از 2 نفر در مهم‌ترین ماده این دوره (نیمه ماراتن 21 کیلومتر) در قالب تیم محسوب شده و با جمع امتیازات منفی 3 نماینده شایسته کشورمان، تیم ایران با کسب منفی 18 امتیاز به عنوان نخست تیمی این مسابقه نائل آمده است.

از آنجا که ارسال فرم معرفی ورزشکاران و سرپرست  تیم ایران به صراحت در نامه الکترونیک امور بین‌الملل فدراسیون به مسئول کمیته‌برگزاری مسابقات آسیایی قید گردیده‌است و همچنین برابر ضوابط برگزاری مسابقات دوهای صحرانوردی و نیمه ماراتن که حضور بیش از 2 نفر ورزشکار در قالب یک تیم را مستثنی از عنوان انفرادی می‌کند، کم کاری و قصور کادر برگزاری این رویداد را گواهی می‌دهد.

اعلام نتایج اشتباه این رویداد از سوی کمیته برگزاری نخستین دوره مسابقه دو نیمه ماراتن قهرمانی آسیا و تضییع حق تیم ملی ایران واکنش فدراسیون دوو میدانی را در برداشت و پیگیری‌های مکرر نیز از طریق امور بین‌الملل و مکاتبه با رئیس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا و مسئول برگزاری مسابقات در خصوص محاسبه امتیازات انفرادی ورزشکاران اعزامی در قالب یک تیم مستقل با نام ایران همچنان در دست اقدام و در حال بررسی و پیگیری است.

دیدگاه‌ها