کد خبر : 1980003 | 23 آبان 1402 ساعت 19:13 | 29.4K بازدید | 10 دیدگاه

ستاره جویباری شاید مستقیم به پاریس برود!

شرایط ویژه برای حسن یزدانی در چرخه انتخابی

حسن یزدانی با توجه به عمل جراحی کتف با وجود نایب قهرمانی در جهان فقط در مرحله نهایی انتخابی شرکت می‌کند.

شرایط ویژه برای حسن یزدانی در چرخه انتخابی

به گزارش "ورزش سه"، نایب قهرمان مسابقات جهانی 2023 صربستان در رشته کشتی آزاد که سال گذشته از مسابقات جام تختی وارد چرخه انتخابی تیم ملی شد، این بار با توجه به عمل جراحی کتف و جایگاهی که در این سال‌ها در کشتی ایران و جهان کسب کرده، از مرحله نهایی وارد چرخه خواهد شد.

در واقع کشتی گیران چند مرحله انتخابی را در قهرمانی کشور، مسابقات آسیایی و جام تختی پشت سر می‌گذارند و سپس در وزن 86 کیلوگرم یک نفر با حسن یزدانی روبرو می‌شود تا فرد برنده صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک 2024 پاریس شود.

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد کامران قاسمپور تصمیم خود را برای حضور در وزن 97 کیلوگرم گرفته، از علی سوادکوهی و علیرضا کریمی به عنوان مدعیان اصلی این وزن نام برده می‌شود. 

در خبری که امروز سایت فدراسیون کشتی درباره چرخه انتخابی تیم ملی منتشر کرده و در بخش مربوط به وزن 86 کیلوگرم آمده است: 
با توجه به‌ کسب مدال نقره مسابقات جهانی 2023 صربستان و سهمیه المپیک توسط حسن یزدانی، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است: 1- حسن یزدانی با توجه به اینکه در تمامی مسابقات اعزامی (المپیک و جهانی) مدال آور بوده و یکی از سرمایه‌های کشتی کشور محسوب می‌شود و هم اکنون به دلیل عمل جراحی کتف دوران نقاهت را طی می‌کند، به صورت مستقیم به مرحله نهایی انتخابی راه می‌یابد.
2- کادر فنی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن موارد زیر را درنظر گرفته است:
- نفر اول قهرمانی کشور به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام و در صورت کسب مدال طلا به مرحله نهایی انتخابی می‌یابد. در این صورت نتایج حضور این کشتی گیر با حسن یزدانی در یک تورنمنت بین المللی و یا رقابت انتخابی، ملی پوش این وزن را مشخص خواهد کرد.
-کادر فنی با ارزیابی سطح کیفی مسابقات و عملکرد ملی پوش در مسابقات قهرمانی آسیا میتواند نسبت به برگزاری و یا عدم برگزاری مسابقات انتخابی تصمیم گیری نماید.

بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که حتی ممکن است حسن یزدانی در صورت نداشتن رقیب سرسختی در وزن 86 کیلوگرم و به دست آوردن آمادگی بالا بدون انتخابی راهی المپیک پاریس شود!

دیدگاه‌ها