کد خبر : 1980459 | 26 آبان 1402 ساعت 05:18 | 17.2K بازدید | 1 دیدگاه

اورس فیشر از برلین تا سوئیس؛

سرمربی یونیون را روی هوا می‌برند!

تغییر روی نیمکت سوئیسی‌ها در فاصله کمتر از شش ماه تا یورو ۲۰۲۴؟

سرمربی یونیون را روی هوا می‌برند!

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر خبر برکناری اورس فیشر از یونیون برلین فوتبال آلمان را تحت الشعاع قرار داد؛ سرمربی 57 ساله سوئیسی که هدایت تیم را از سال 2018 بر عهده دارد و یونیون را به سطح اول فوتبال آلمان بازگرداند، سرانجام با توافقی دوطرفه از سرمربیگری استعفا کرد و قرار است تا مارکو گروته، سرمربی تیم زیر ۱۹ ساله‌های باشگاه، هدایت تیم اصلی را بر عهده بگیرد و به همراه او، ماری لوئیز اتا، دستیار او در آن تیم هم به تیم مردان می‌آید. این انتقال، اتا را تبدیل به اولین مربی زن تاریخ بوندسلیگا می‌کند و اتفاقی تاریخی و ماندگار را رقم خواهد زد.

بولت پرسپولیسدر این بین برکناری اورس فیشر سبب شده تا نامش در حوالی فدراسیون فوتبال سوئیس برای برکنار کردن مورات یاکین شنیده شود.
یاکین که پیش از جام جهانی 2022 قطر هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفته در این مدت در 28 بازی، 13 برد، هشت تساوی و هفت شکست را تجربه کرده که اصلی ترین شکست او در یک‌هشتم نهایی جام جهانی مقابل تیم ملی پرتغال با نتیجه 6 بر یک بود ولی حالا پس از جام جهانی تیمش هرگز شکست نخورده و شرایط خوبی را تجربه می‌کند اما محدودیت قرارداد او تا پایان یورو 2024 منجر می‌شود تا سران تیم ملی سوئیس در مدت زمان تنها شش ماه تا آغاز جام ملت‌های اروپا به اورس فیشر به عنوان یک جانشین بالقوه فکر کنند.

تیم ملی سوئیس در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ تا کنون با شانزده امتیاز در طی ۴ برد و ۴ تساوی به‌صورت مشترک با رومانی صدرنشین گروه I خواهد بود.

دیدگاه‌ها