کد خبر : 1980501 | 26 آبان 1402 ساعت 02:17 | 1.8K بازدید | 2 دیدگاه

جودوکاران ایرانی روز نخست به مدال نرسیدند

دختران و پسران نوجوان جودو کشورمان در نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا به مدال دست نیافتند.

جودوکاران ایرانی روز نخست به مدال نرسیدند

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو، مسابقات جودو نوجوانان و جوانان آسیا از صبح امروز، پنج‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه در سالن ورزشگاه «آلپومیش» با حضور ۱۸۵ جودوکار از ۱۵ کشور آغاز شد و تا فردا جمعه در رده نوجوانان ادامه خواهد شد.

طبق برنامه در روز نخست جودوکاران اوزان ۴۰-، ۴۴-، ۴۸- و ۵۲- کیلوگرم در گروه دختران، ۵۰-، ۵۵-، ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم در گروه پسران به مصاف حریفان خود رفتند.

آنیدا فلاح در وزن ۴۰- کیلوگرم دور نخست برابر «اوتیپکالی» از قزاقستان پس از تساوی در وقت قانونی در امتیاز طلایی به حریف قزاقستانی خود بازی را واگذار کرد. وی در جدول شانس مجدد به نماینده هندوستان باخت و از رسیدن به مدال بازماند. آناهیتا موسوی در وزن ۴۴- کیلوگرم ابتدا به «هونگ ون» بازی را واگذار کرد و در جدول شانس مجدد به نماینده هند باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

امیرمحمد حسن نژاد در وزن ۵۰- کیلوگرم پس از یک دور استراحت در مبارزه با «شاوکاتوف» از ازبکستان در امتیاز طلایی با اجرای فن «اوچی ماتا» توانست حریف قدرتمند خود را شکست دهد. وی در ادامه و مبارزه با نماینده عربستان با تصمیم عجیب داور در دادن یک اخطار بی مورد بازنده تاتامی را ترک کرد. حسن نژاد در دیدار رده بندی به نماینده ترکمنستان باخت و به عنوان پنجمی اکتفا کرد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، رضا چهارمحالی پس از باخت به «کودبوندیف» از تاجیکستان در جدول شانس مجدد مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.
متین عبادی در وزن ۶۰- کیلوگرم پس از برتری مقابل «یوسف البرک» از کویت با ضربه فنی، در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر «عیساکوف» از قزاقستان بازنده تاتامی را ترک کرد. وی در جدول شانس مجدد ابتدا نماینده ازبکستان را شکست داد و پس از آن به مصاف نماینده کشور چین‌تایپه رفت و با شکست مقابل این جودوکار از رسیدن به مدال باز ماند.

امید پیوندی در وزن ۶۶- کیلوگرم در اولین دیدار «روسلان کازنیسف» از ترکمنستان را با ضربه فنی شکست داد. وی در مرحله یک‌هشتم نهایی به نماینده ازبکستان باخت و در جدول شانس مجدد مقابل نماینده تاجیکستان بازی را واگذار و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

نکته جالب توجه روز نخست این دوره از مسابقات کسب دو مدال طلا و برنز توسط جودوکاران تیم ملی تاجیکستان بود. کره جنوبی مدعی کسب مدال طلا نیز امروز تنها دو مدال برنز کسب کرد. ضمن اینکه نماینده عربستان که حسن نژاد را در نیمه‌نهایی شکست داده بود به فینال این رقابت‌ها راه یافت.

لازم به ذکر است، تیم‌های ملی جودو نوجوانان و جوانان کشورمان پس از پایان تعلیق چهار ساله، برای نخستین‌بار در مسابقات رسمی حضور پیدا کردند.

دیدگاه‌ها