کد خبر : 1980537 | 26 آبان 1402 ساعت 14:26 | 17.2K بازدید | 12 دیدگاه

آریگو ساکی: پیروزی با بازی دفاعی دزدی است!

آریگو ساکی در مصاحبه با اسکای اسپورت به سیاست‌های موجود در ایتالیا، به‌خصوص فوتبال این کشور اعتراض کرد.

آریگو ساکی: پیروزی با بازی دفاعی دزدی است!

به گزارش "ورزش سه"، آریگو ساکی، سرمربی بازنشسته ایتالیایی، همیشه از رویکرد فوتبال در ایتالیا که فقط بر روی برنده شدن تاکید دارد، انتقاد کرده است و باور دارد که سبک فوتبال چیزی است که موفقیت را نشان می‌دهد.

خشم و اعتراض او از رویکردهای ایتالیایی برای انجام کارها، فقط مربوط به فوتبال نیست. او از این سبک در سیاست، زیرساخت‌ها و زندگی روزمره نیز انتقاد کرده است.

«من به ارزش و سنت‌ها اعتقاد دارم و این کشوری است که ارزش‌های اشتباهی دارد. حیله‌گر بودن یک ارزش نیست. حتی اگر کاملا با دروغ نباشد. آمارهای اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از فساد در این قاره در ایتالیا است. این زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

1955286

بنیان‌گذاران این ورزش را به عنوان یک ورزش تهاجمی تصور می‌کردند، اما ما آن را به یک ورزش تدافعی تبدیل کردیم. حتی در سیاست، اگر شما سه نفر داشته باشید، آن‌ها به جای هم‌کاری با یک‌دیگر، قطعا سه حزب جدا را تشکیل می‌دهند.

بیشتر مربیان به پای یک بازیکن نگاه می‌کنند، در حالی که من به ذهن آن‌ها نگاه می‌کنم. آن‌ها فقط می‌خواهند تیم‌شان را طوری بچینند که نبازند و با استفاده از اشتباه بازیکنان حریف ببرند. از نظر من برنده شدن یک تیم در شرایط دشوار و در حالی که در بازی برتر نبوده است، چیزی مانند یک دزدی است.»

1955287

ساکی در ادامه درباره شرایط ناپولی پس از اسپالتی و اخراج رودی گارسیا نیز صحبت کرد.

انتظار این را داشتم، زیرا اسپالتی در فصل گذشته در ناپولی شاهکار کرد. آن‌ها فوتبال زیبایی را با ذهنیت برنده، روحیه تیمی و انگیزه فردی بازی کردند. همه این چیزها رایگان هستند، هیچ هزینه‌ای ندارند. مربی رفت و مشکلات آغاز شد. او یک استراتژیست بود. من فکر می‌کنم که آن‌ها او را با استراتژیست دیگری جایگزین نکردند، بنابراین نتایج گذشته حاصل نشد. مشکل مدیران در حال حاضر این است که وقتی مشکلی وجود دارد، به‌جای ایجاد یک سبک فوتبال، آن‌ها فقط بازیکن دیگری را جذب می‌کنند. متأسفانه این جهل به وضعیت کمکی نمی‌کند.»

1955288

دیدگاه‌ها