کد خبر : 1980615 | 26 آبان 1402 ساعت 21:14 | 32.9K بازدید | 60 دیدگاه

الگوی بازی‌سازی که تکرار می‌شود؛

تاکتیکی‌ترین گل تیم ملی در دوران قلعه‌نویی!

گل دوم تیم ملی ایران در بازی مقابل هنگ‌کنگ یکی از تاکتیکی‌ترین گل‌های چند سال اخیر تیم ملی بود.

تاکتیکی‌ترین گل تیم ملی در دوران قلعه‌نویی!

به گزارش ورزش سه، قضیه اما زمانی جالب می‌شود که ببینیم تیم ملی گلی مشابه این را در دیدار مقابل آنگولا هم به ثمر رسانده بود و هم در این دیدار، هم در دو دیدار مقابل اردن و قطر و هم در بازی‌های سپتامبر مقابل بلغارستان و آنگولا از همین الگو موقعیت‌های جدی خلق کرده بود.

ویدئو: 316996

بولت پرسپولیساگر نگاهی جزئی‌تر به گل دوم ایران در این دیدار داشته باشیم، یک آرایش ۴-۲ را در عقب زمین و در فاز اول بازی‌سازی می‌بینیم. ۲ مدافع وسط ایران که پشت سر خود دروازه‌بانی با قدرت بازی‌سازی بالا، علی‌رضا بیرانوند را می‌بینند و یک خط بالاتر هم از حمایت دو هافبک میانی و دو مدافع کناری بهره‌مند هستند.

بولت استقلالبدین ترتیب تیم ملی سعی می‌کند با حضور ۷ بازیکن در مرحله‌ی اول بازی‌سازی خود، تیم حریف را تا جای امکان بالا بکشد و فاصله‌ای بین خط دفاع و هافبک حریف ایجاد کند. بعد از ایجاد این فضا، نوبت به مرحله‌ی دوم می‌رسد.

بولت پرسپولیسجایی که سردار آزمون و مهدی طارمی، پست ۹ و ۱۰ ایران، خود را بین خطوط قرار می‌دهند تا در آن فضای آزاد توپ را دریافت کنند. حال نوبت وینگر‌های ایران است که در عمق فرار کنند تا از فضای احتمالی ایجاد شده توسط آزمون و طارمی استفاده کنند.

بولت استقلالنکته‌ مهم در این الگوی بازی‌سازی، حفظ ضرب‌آهنگ لازم بعد از رساندن توپ به فضای آزاد و مرد آزاد است تا بتوان بیش‌ترین بهره را از موقعیت ایجاد شده برد. موضوعی که به نظر می‌رسد بازی به بازی در تیم ملی بهتر می‌شود.

بولت پرسپولیساین شاید امید‌بخش‌ترین مورد بازی ایران در مقابل هنگ‌کنگ بود؛ چرا که ایران احتمالاً در مرحله‌ی حذفی جام ملت‌ها، با تیم‌های بیش‌تری روبه‌رو خواهد شد که از بالا تحت پرسینگ قرارش دهند و بهبود در این بخش از بازی می‌تواند کمک شایانی به ما کند.

دیدگاه‌ها