کد خبر : 1980640 | 26 آبان 1402 ساعت 22:57 | 18.7K بازدید | 29 دیدگاه

این مجازات نامتناسب و ناعادلانه است

واکنش اورتون به کسر ۱۰ امتیازی: شکایت می‌کنیم

اورتون به اولین باشگاه لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که به دلیل نقض قوانین سودآوری و پایداری از آن امتیاز کسر می‌شود.

واکنش اورتون به کسر ۱۰ امتیازی: شکایت می‌کنیم

به گزارش ورزش سه، کمیته انضباطی لیگ جزیره اعلام کرد که از اورتون به دلیل نقض مقررات مالی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ ده امتیاز کسر کرد. این ده امتیاز بلافاصله از موجودی اورتون کسر شد و باعث شد اورتون از رتبه چهاردهم جدول رده بندی لیگ به منطقه سقوط تنها با چهار امتیاز سقوط کند و تنها بالاتر از برنلی با تفاضل گل بهتر قرار دارد. باشگاه این تصمیم را ناعادلانه توصیف کرد و گفت که علیه آن درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

سازمان لیگ جزیره در بیانیه‌ای افزود: در جریان رسیدگی‌ها، باشگاه اعتراف کرد که استانداردهای عملکرد قوانین سودآوری و پایداری را برای دوره منتهی به فصل 2021-2022 نقض کرده است، اما میزان تخلف همچنان محل اختلاف است. کمیته به این نتیجه رسید که حساب‌های اورتون در طول فصل مورد بحث زیان‌هایی به ارزش 124.5 میلیون پوند (154.70 میلیون دلار) را نشان می‌دهد. این بدان معناست که از مقدار مجاز طبق قوانین 105 میلیون پوند استرلینگ بیشتر بوده است.

آخرین ارقام اورتون برای پنجمین سال متوالی زیان را نشان داد که در آن دوره به بیش از 430 میلیون پوند (534.36 میلیون دلار) رسید. این باشگاه اعلام کرد که در اوایل سال جاری ضرری معادل 44.7 میلیون پوند در فصل 2021-2022 ثبت کرده است.

پس از سه سال متوالی از دست دادن بیش از صد میلیون پوند، اورتون اعلام کرد که ضررهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است که در مقایسه با ضرر 121 میلیون پوندی سال قبل، 76 میلیون پوند کاهش یافته است. در حالی که کسر 10 امتیاز از اورتون به دلیل نقض قوانین مالی لیگ بی سابقه است، از برخی باشگاه‌های لیگ برتری قبلاً امتیاز کسر شده بودند.

1955474

ازمیدلزبورو در سال 1997 وقتی نتوانست بازی مقابل بلکبرن روورز را کامل کند، سه امتیاز کسر شد، در حالی که از پورتسموث در سال 2010 به دلیل اینکه از نظر مالی دچار مشکل شد و دستمزد کارکنان خود را پرداخت نکرد، 9 امتیاز کسر شد.

اورتون افزود: باشگاه همچنین با علاقه زیاد تصمیماتی را که در مورد سایر موارد مرتبط با قوانین سودآوری و پایداری در لیگ برتر گرفته خواهد شد، رصد خواهد کرد.

اورتون فصل گذشته به سختی از سقوط فرار کرد و فصل را با 36 امتیاز در رده هفدهم به پایان رساند، در حالی که لسترسیتی با 34 امتیاز، لیدز یونایتد 31 امتیاز و ساوتهمپتون 25 امتیاز، سقوط کردند.

اورتون در بیانیه‌ای نوشت: مجازات "کاملاً نامتناسب و ناعادلانه" است و اعلام کرد که قصد دارد نسبت به این تصمیم قبل از لیگ برتر تجدید نظر کند. اورتون شفافیت خود را در اطلاعات ارائه شده به لیگ برتر حفظ می‌کند و همیشه به این روند احترام گذاشته است. باشگاه این یافته را که در طول روند رسیدگی با نهایت حسن نیت عمل نکرده را تایید نمی‌کند. "سخت و شدت حکم صادر شده توسط کمیته، بازتاب منصفانه یا مناسبی از شواهد ارائه شده نیست.

اورتون در سپتامبر گذشته در قراردادی به شرکت سهام خصوصی آمریکایی فروخته شد که طبق گزارش‌ها ارزش آن بیش از 550 میلیون پوند بود و 94.1 درصد از سهام را از میلیاردر انگلیسی-ایرانی فرهاد مشیری خریداری کرد. این شرکت آمریکایی از اظهار نظر در مورد کسر امتیاز خودداری کرد، در حالی که روند خرید همچنان ادامه دارد.

در اوایل سال جاری، منچسترسیتی به دلیل بیش از صد مورد ادعای نقض قوانین مالی از زمانی که گروه فوتبال سیتی مستقر در ابوظبی مدیریت باشگاه را بر عهده گرفتند، به یک کمیته مستقل ارجاع شد. هنوز تصمیمی در مورد پرونده سیتی گرفته نشده است.

دیدگاه‌ها