کد خبر : 1980658 | 27 آبان 1402 ساعت 08:20 | 25.3K بازدید | 17 دیدگاه

حمایت از هنگ کنگ با پرچم چین! (عکس)

گروهی از شهروندان چینی در بازی با ایران از تیم ملی هنگ کنگ حمایت کردند.

حمایت از هنگ کنگ با پرچم چین! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هنگ کنگ بخش خودمختار از جمهوری خلق چین است که در قسمت غربی این کشور واقع شده و شدت خودمختاری اقتصادی در این کشور به حدی زیاد است که این منطقه ویژه در ظاهر تبدیل به یک کشور مستقل شده است.

با این حال حتی در نام این منطقه نیز پسوند چین قرار دارد تا اسم کامل آنها «هنگ کنگ چین» باشد، نامی که روز گذشته مسئولان تیم ملی این کشور تاکید داشتند که باید به طور کامل روی برگه بازی و از سوی گوینده ورزشگاه قید شود.

1955509

هنگ کنگ اگرچه پرچم غیررسمی خود را دارد اما نشان رسمی این کشور همان پرچم چین است که پنج ستاره را روی خود می‌بیند، ستاره بزرگتر برای اشاره به دولت و چهار ستاره کوچک به نشانه اقشار مختلف مردم.

جالب است بدانید در مسابقات رسمی نیز چین و هنگ کنگ به صورت جداگانه حضور پیدا می‌کنند و حتی هنگ کنگ لیگ رسمی خود را هم دارد اما از نظر سیاسی این منطقه جزوی از کشور چین محسوب می‌شود.

جالب است بدانید هنگ کنگ بر اساس پیمان نانجینگ تا سال 1997 جزوی از بریتانیا بود و با نام کامل «هنگ کنگ بریتانیا» شناخته می‌شد اما در این سال به جمهوری خلق چین پیوست و همین بخش‌بندی سیاسی باعث شد تا در دیدار با ایران شهروندان چینی مقیم تهران با پرچم چین به حمایت از هنگ کنگ بروند.

دیدگاه‌ها