کد خبر : 1980665 | 27 آبان 1402 ساعت 01:14 | 14K بازدید | 45 دیدگاه

ایتالیا ۵-۲ مقدونیه شمالی: کابوس تکرار نشد

ایتالیا در دیداری حساس از رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴ موفق شد در خانه با نتیجه ۵-۲ مقدونیه شمالی را شکست بدهد.

ایتالیا ۵-۲ مقدونیه شمالی: کابوس تکرار نشد

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیایی‌ها که با شکست مقابل مقدونیه شمالی از رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ بازماندند، امشب موفق شدند با ارائه نمایشی برتر به یک پیروزی پرگل برسند و امیدهای‌شان برای رسیدن به یورو را زنده نگه دارند.

ویدئو: 317026

ایتالیا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشت اما بازیکنان این تیم نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کنند تا اینکه در دقیقه 14، روی پاس جورجینیو، این جاکومو راسپادوری بود که دروازه مقدونیه شمالی را باز کرد اما داور به دلیل آفساید این گل را نپذیرفت.
فشار ایتالیا ادامه داشت و در دقیقه 17 سرانجام قفل دروازه میهمان باز شد. روی یک ضربه کرنر بود که پاس کوتاه فدریکو دی‌مارکو به راسپادوری رسید و ارسال بلند او به تیر دوم را متئو دارمیان با یک ضربه سر هوشمندانه تبدیل به گل اول بازی کرد.

1955561

برتری ایتالیا ادامه داشت و بازیکنان این تیم همچنان بر بازی مسلط بودند و موقعیت‌های خطرناکی هم روی دروازه حریف ایجاد کردند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند.
این برتری ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 39 ایتالیا صاحب یک ضربه پنالتی شد. ضربه سر فدریکو گاتی به دست مدافع حریف برخورد کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. جورجینیو پشت توپ قرار گرفت و با استیل همیشگی ضربه‌اش را زد اما دروازه‌بان حریف فریب نخورد و موفق شد ضربه هافبک باتجربه ایتالیا را مهار کند.

1955562

اما یک دقیقه بعد ایتالیا به گل دوم رسید. روی یک حرکت از سمت راست بود که نیکولو بارلا با یک پاس عالی، فدریکو کیه‌زا را صاحب موقعیت کرد و ضربه دقیق او به گوشه دروازه مقدونیه شمالی رفت.
بعد از این گل باز هم شاگردان اسپالتی بر بازی مسلط بودند و در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه اول، کیه‌زا گل دوم خود و گل سوم تیمش را به ثمر رساند. روی پاس براردی بود که کیه‌زا از سمت چپ راهی دروازه شد و در نهایت ضربه او بعد از برخورد به بازیکن حریف منحرف شد و در گوشه دروازه مقدونیه آرام گرفت تا نیمه اول با نتیجه 3-0 به سود آتزوری به پایان برسد.

1955563
نیمه دوم را مقدونیه شمالی با سه تعویض آغاز کرد و این تغییرات به یک گل زودهنگام منجر شد. بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی، در دقیقه 51 بود که این تیم صاحب یک ضربه کرنر شد. ضربه سریع برای ازگیان آلیوسکی فرستاده شد و ارسال او به دهانه دروازه را یانی آتاناسوف، یکی از بازیکنان تازه وارد، با ضربه سر تبدیل به گل کرد.
تنها سه دقیقه بعد ایتالیا می‌توانست به گل چهارم برسد اما واکنش عالی دیمیتروفسکی، مانع از گلزنی جاکومو بوناونتورا شد. 
در ادامه ایتالیا بار دیگر بر بازی مسلط شد و در دقیقه 60، اسپالتی با سه تعویض تلاش کرد جان تازه‌ای به تیمش بدهد اما تلاش بازیکنان این تیم برای رسیدن به گل ثمری نداشت و در دقیقه 74، این مقدونیه شمالی بود که به گل دوم رسید. این بار هم آتاناسوف بود که صاحب موقعیت شد و ضربه او بعد از برخورد به فرانسیسکو آچربی منحرف شد و دور از دست‌های جان‌لوئیجی دوناروما وارد دروازه ایتالیا شد.
این گل امیدهای مقدونیه برای به تساوی کشیدن بازی را افزایش داد و باعث شد تا ایتالیایی‌ها برای دقایقی با نگرانی بازی را دنبال کنند اما در دقیقه 81، سرانجام این تیم به گل چهارم رسید. بار دیگر بارلا بود که در نقش گلساز ظاهر شد و پاس عالی او را جاکومو راسپادوری با یک ضربه بی نقص تبدیل به گل کرد.

1955564

در دقایق پایانی باز هم این تیم ایتالیا بود که موقعیت‌های بهتری روی دروازه حریف ایجاد کرد و بعد از اینکه جانلوکا اسکاماکا در دقیقه 1+90، یک موقعیت عالی را از دست داد، در سومین دقیقه از وقت‌های اضافی بود که استفان الشعراوی گل پنجم این تیم را به ثمر رساند و خیال اسپالتی را راحت کرد. این بار روی حرکت فدریکو دی‌مارکو از سمت چپ و پاس رو به عقب او بود که الشعراوی با یک ضربه محکم توپ را به گوشه دروازه مقدونیه شمالی فرستاد و حساب کار را 5-2 کرد.

1955565

با این پیروزی ایتالیا 13 امتیازی شد و با امتیاز برابر با اوکراین و به دلیل برتری دیدار مستقیم، در رتبه دوم قرار گرفت. شاگردان اسپالتی اکنون با یک تساوی در دیدار آخر مقابل اوکراین، صعودشان به یورو را قطعی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها