کد خبر : 1980762 | 27 آبان 1402 ساعت 16:24 | 3.2K بازدید | 1 دیدگاه

100 روز به‌یادماندنی تنیس در جزیره کیش (ویدئو)

مراسم امضای تفاهم‌نامه فدراسیون تنیس و سازمان منطقه آزاد کیش با حضور رئیس فدراسیون و مدیرعامل سازمان امروز در محل دفتر سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

100 روز به‌یادماندنی تنیس در جزیره کیش (ویدئو)

به گزارش "ورزش سه"، رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست اظهار داشت: مسابقات فیوچرز و این تفاهم‌نامه یک دریچه جدیدی را به روی فدراسیون تنیس و گردشگری جزیره کیش باز کرده‌ است. ابعاد این تفاهم‌نامه را بیش از گذشته توسعه داده‌ایم و در دهکده المپیک، سعی کردیم بهترین زمین‌ها را داشته باشیم. هدف رقم زدن چند رویداد بین‌المللی در کیش را داریم که مسابقات تنیس، این اتفاق را رقم زده‌ است.

وی در ادامه بیان داشت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بهترین امکانات را برای میزبانی داشته باشیم. این مسابقات NoVisa است و باعث افزایش تعداد شرکت‌کنندگان خارجی می‌شود. ما در کیش پرواز روزانه به دبی هم گذاشته‌ایم. امیدواریم این‌ ۱۰۰ روز به‌یادماندنی باشد تا سفیران جدیدی برای جزیره کیش داشته باشیم.

1955684

سرهنگی درباره هزینه‌های سنگین سفر به کیش عنوان داشت: جامعه هتل‌داران گفته‌اند برای کسانی که برای دیدن مسابقات بیایند، در این فصل خوب بازدیدی تخفیف ۵۰ درصدی اقامت در هتل درنظر گرفته شده‌ است.

وی راجع به اثرات توریسم ورزشی بر جزیره هم گفت: مهم‌ترین صنعت در جزیره، گردشگری است. یکی از شاخه‌ها، گردشگری ورزشی است. کیش به‌خاطر وضعیت جغرافیایی و هوا، برای ما اهداف ورزشی خوبی دارد. برای ارتقای آن هر چیزی را انجام می‌دهیم؛ اعم از بستر و زیرساخت در حد عالی برای همه ورزش‌ها. این روزها مربیان تیم‌های ملی فوتبال هم برای بازدید از چمن طبیعی به کیش آمده‌اند. کیش می‌تواند دروازه ورود به کشورمان باشد.

ویدئو: 317046

داوود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس نیز در این نشست عنوان داشت: مسابقات بین‌المللی و داخلی تنیس به مدت ۱۰۰ روز از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند در جزیره کیش برگزار می‌شوند. ۳ رویداد بین‌المللی طی ۶ هفته در پیش داریم که شامل جام حذفی آقایان و بانوان، تور جهانی فیوچرز مردان، تور جهانی جوانان، رده‌های سنی انتخابی تیم ملی، مسترز پیشکسوتان و لیگ تنیس ساحلی خواهند بود. برآورد ۳۰۰ تنیسور خارجی کرده‌ایم و مسابقات دیویس‌کاپ را در تهران در زمستان خواهیم داشت.

ویدئو: 317047

وی در ادامه بیان داشت: مسابقات تنیس چون احتیاج به شرایط آب‌وهوایی خاصی دارد و در برخی استان‌ها امکانات سخت‌افزاری را هم نداریم، مجبوریم به جاهایی برویم که مشکلی ندارند. یکی از معدود جاها، جزیره کیش در ۶ ماهه دوم سال است. این مسابقات عملاً به سمت جنوب کشور رفته چون بحث برودت هوا هم هست. امسال در کیش مسابقات بسیار سطح بالایی را در نظر داریم.

1955686

عزیزی درباره برگزاری کلاس‌های مربی‌گری، داوری و حضور تیم‌های قدرتمند در کیش عنوان داشت: تنیس انفرادی است و فقط در دیویس‌کاپ بحث تیم ملی داریم. برگزاری فیوچرزها باعث می‌شود بازیکنان خارجی خوب به ایران بیایند. ما ۲ بار منتخب تیم ملی روسیه را به کشور آوردیم و به گروه بالاتر صعود کردیم. آوردن مربی خارجی هم اتفاق افتاده و باید مسابقات خوب داشته باشیم. تنها راهش هم این است که بخش خصوصی بیاید و کمک کند.

ویدئو: 317048

وی در رابطه با تعیین‌تکلیف زمین‌های تنیس استقلال گفت: تمام شده و این مجموعه رسما تحویل فدراسیون تنیس شده. ان‌شاءالله با برنامه بتوانیم بهره‌برداری کنیم و تنیس را ارزان ارائه بدهیم.

رئیس فدراسیون تنیس راجع به شرایط داوران و حضور در جایزه‌بزرگ بزرگسالان تاکید داشت: کیش می‌تواند کمک زیادی در چنین شرایطی به ما بکند. تنیس باید در سطح دریا باشد و اتفاقات خوبی متعاقب آن شکل می‌گیرد. ۲ دخترمان داور بین‌المللی شدند که برای اولین بار در تاریخ تنیس ایران بوده. این می‌تواند نویدبخش اتفاقات مثبت دیگری در ادامه باشد.

وی درباره بازی ایران و استونی در تهران یا کیش خاطرنشان ساخت: طی جلسه کمیته فنی و تیم‌های ملی و جلسات دیگر، تصمیم بر این شده که مسابقه در تهران و بهمن‌ماه برگزار شود. تلاش می‌کنیم مجموعه سالن شهید شیرودی را آماده کنیم و ارتفاع تهران هم به ما کمک کننده‌ است چون برای استونیایی‌ها سخت است. امیدواریم این تیم را شکست بدهیم و در گروه ماندگار شویم.

دیدگاه‌ها