کد خبر : 1980867 | 28 آبان 1402 ساعت 06:40 | 21.2K بازدید | 14 دیدگاه

شاگردان کاتانچ سه امتیاز را می‌خواهند

۷ مهره ازبک برای انتقام از ایران!

تیم ازبکستان پس از شکست در فینال کافا به دنبال برد مقابل ایران خواهد بود.

۷ مهره ازبک برای انتقام از ایران!

به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران قرار است به مصاف تیم ملی ازبکستان برود؛ تیمی که از شروع سال 2023، تنها دو شکست مقابل ایران در کافا و دیگری در مقابل آمریکا داشته است.

ازبکستان در سال‌های اخیر فوتبالش پیشرفت به وضوحی داشته و اگر چه در سالیان اخیر در فوتبال پایه عملکرد قابل قبولی از خودشان به نمایش گذاشته‌اند اما واقعیت این است که این نسل طلایی این روزها در قامت ملی پوشان بزرگسال کشور ازبکستان حاضر شده‌اند و بعید نیست در آینده‌ای نه چندان دور بلکه لژیونرهای آنها در فوتبال اروپا بیشتر از حال شود!

اکنون سرچکو کاتانچ در قامت سرمربی ازبکستان با این تیم 25 بازی داشته که 16 برد، 3 تساوی و 6 شکست داشته که در این آمار همانطور که پیش‌تر ذکر شد، سوئد، گرجستان، کاستاریکا، اردن، ایران و آمریکا تنها تیم‌هایی بودند که توانسته‌اند ازبک‎‌ها را با کاتانچ شکست دهند و در این بین تساوی 3-3 برابر مکزیک یک نتیجه خاص برای فوتبال ازبکستان به شمار می‌رود و حالا باید نگاهی به ستارگان اصلی تیم او داشته باشیم.

یوتکایر یوسوپوف - دروازه‌بان
شماره یک ازبکستان و نوبهار که در 24 بازی لیگ ازبکستان، 13 بار دروازه خود را بسته نگه داشته و بهترین سنگربان این لیگ به شمار می‌رود.

عبدالقدیر خوسانوف - مدافع 
او که محصول آکادمی بنیادکار است، در شروع فصل جدید به عنوان اولین بازیکن ازبکستانی تاریخ لیگ یک فرانسه با باشگاه لانس در سن 19 سالگی قرارداد امضا کرد و سایت اتلتیک او را یکی از 20 مدافع زیر 20 سال جهان معرفی کرده است.

اتابک شکروف - هافبک 
دیگر هافبک ملی پوش فوتبال ازبکستان که تا پیش از سال 2020، در الشارجه امارات بازی می‌کرد ولی حالا در سن 27 سالگی در فوتبال ترکیه به یکی از مهره‌های ثابت ترکیب فاتح کاراگومروک تبدیل شده است.

عزیزجان گانیف - هافبک 
همبازی احمد نوراللهی در شباب الاهلی در کنار دیگر لژیونر فوتبال کشورمان که اکنون در لیست سیاه امیر قلعه نویی قرار گرفته، در جدال با تیم کشورمان می‌تواند بازیکنی دردسرساز برای شاگردان قلعه نویی به شمار برود.

جلال الدین ماشاریپوف - هافبک 
ستاره‌ای که تا پیش از شروع فصل جدید نامش را در حوالی سرخآبی‌های فوتبال ایران می‌شنیدیم و زمانی که از النصر جدا شد، سودای این را داشت تا در آسیا به آقایی خود ادامه دهد اما تا امروز 3 بازی برای تیم پانسرایکوس یونان انجام داده و خیلی زود در ترکیب پابلو گارسیا جایگاه ثابت پیدا کرده تا بتواند به این تیم یونانی برای درخشش بیشتر کمک کند.

1955893

ایگور سرگیف - مهاجم
هر فوتبال‌دوست ایرانی که نام او را بشنود، یاد خاطرات جوانی این ستاره می‌کند که با پوشیدن پیراهن پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا، سوهان روح طرفداران فوتبال ایران می‌شد اما او این روزها در تایلند است تا برای پاتوم یونایتد بازی کند و در این فصل از لیگ تایلند بیشترین اثرگذاری را روی گل‌های سومین تیم لیگ تایلند داشته است.

1955894

الدور شوموردوف - مهاجم
مهاجمی که این روزها در فوتبال ایتالیا با پوشیدن پیراهن کالیاری سعی دارد تا بتواند روزهای درخشان خودش در جنوا و پیش از انتقال به آاس رم را تکرار اما الدور در کشورش با بازوبند کاپیتانی قدرت ویژه‌ای می‌گیرد که سبب می‌شود او بیش از پیش یک مهاجم خطرناک و قهار به شمار بیاید.

1955895

دیدگاه‌ها