کد خبر : 1980932 | 28 آبان 1402 ساعت 12:30 | 3.3K بازدید | 1 دیدگاه

دوومیدانی ایران: به فدراسیون جهانی شکایت می‌کنیم!

افشین داوری می‌گوید اگر کنفدراسیون دوومیدانی آسیا مدال و جایزه دونده‌های نیمه ماراتن ایران را پس ندهد، به فدراسیون جهانی شکایت می‌کنند.

دوومیدانی ایران: به فدراسیون جهانی شکایت می‌کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از ایسنا، در جریان اولین دوره رقابت نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا که به میزبانی دوبی برگزار شد، سه دونده ایران در بخش تیمی به مدال طلا دست پیدا کردند اما به شکل عجیبی هند به عنوان تیم قهرمان روی سکو رفت. عوامل اجرایی مسابقه اعلام کردند که فدراسیون ایران ورزشکاران را فقط در بخش انفرادی ثبت‌نام کرده است اما فدراسیون ایران با انتشار تمام مدارک خود ادعای مسئولان مربوطه را تکذیب کرد.

به دنبال آن فدراسیون دوومیدانی ایران به کنفدراسیون آسیا شکایت کرد که باید طلا و جایزه ۲۰ هزار دلاری آن به ایران برگردد.

دبیرکل آسیا دونده‌هایمان را ثبت نام کرد

افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی به شرکت در نیمه ماراتن دوبی اشاره و بیان کرد: آقای شوگوماران دبیرکل کنفدراسیون آسیا بارها از من خواست که در این مسابقه شرکت کنیم. آقای اردیبهشت هم اصرار کرد و قبول کردیم. از آن‌جایی که زمان ثبت‌نام مسابقات تمام شده بود، اسامی تیم را به آقای شوگو دادیم که خودش ثبت‌نام کرد.

او در ادامه بیان کرد: ما در بخش تیمی هم شرکت کرده بودیم اما تیم زنان امارات هم انفرادی ثبت‌نام کرده بود اما برایشان تیمی هم محاسبه شد. تا دوشنبه فرصت داده‌ایم و اگر جواب ندهند به مراجع بالاتر شکایت می‌کنم.

به فدراسیون جهانی شکایت می‌کنیم

داوری در پاسخ به این سوال که اگر کنفدراسیون آسیا جواب ندهد به فدراسیون جهانی شکایت می‌کنید، گفت: به احترام کنفدراسیون آسیا و برای اینکه به ارتباطاتمان خدشه وارد نشود، صبر کرده‌ایم اما دیگر تا جایی احترام مجموعه را داریم و بعد از آن دیگر به حق و حقوق ورزشکاران و کشورمان برمی‌گردد. اگر پاسخ ندهند به فدراسیون جهانی و مراجع ذی ربط دیگر اطلاع می‌دهیم.

او با بیان اینکه جایزه و مدال ورزشکاران ایران را باید برگردانند، ادامه داد: حق ما دست هندی‌هاست و باید به ما برگردانند. هیچ راه دیگری هم ندارند. اگر تن به این مسائل بدهیم همه چیزمان را باخته‌ایم. بچه‌های ما زحمت کشیده‌اند.

مسابقات داخل سالن هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد

داوری در واکنش به اینکه گفته شده فدراسیون تهدید کرده در صورتی که طلا و جایزه 20 هزار دلاری تیم ایران برگردانده نشود، قهرمانی داخل سالن آسیا به میزبانی ایران کنسل می‌شود، گفت: در نامه‌هایمان اشاره کرده‌ایم اگر پاسخ ندهد و حقوق ما پرداخت نشود این مسابقات را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته قهرمانی داخل سالن آسیا با این موضوع متفاوت است. با این حال موظف به پاسخ‌گویی هستند و هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد.

فتوفینیش نخریم، اجاره می‌کنیم

او به فراهم سازی مقدمات میزبانی از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: مشکلی نداریم و فقط فتوفینیش مانده که اگر نتوانیم خریداری کنیم به صورت اجاره‌ای برای مسابقات وارد می‌کنیم چون دستگاه ما پاسخ‌گوی قهرمانی آسیا نیست. هزینه خرید دستگاه ۶۵ هزار دلار است که مشکل مالی نداریم و بیشتر بحث نحوه خرید و وارد کردنش مطرح است. با ترکیه و عراق هم در این مورد رایزنی کرده‌ایم. 

داوری با بیان اینکه زمان برگزاری قهرمانی داخل سالن آسیا و سهمیه‌های آن به تازگی اعلام شده است، به احتمال عدم استقبال کشورهای قدرتمند از این مسابقات اشاره کرد و گفت: خیلی خوشبین نیستم چون مسابقات قزاقستان، ‌قهرمانی آسیا داخل سالن، بازی‌های داخل سالن آسیا و قهرمانی جهان داخل سالن مسابقاتی هستند که با فاصله کم از هم برگزار می‌شوند و ورزشکار بر اساس امتیازاتی که مسابقات دارند در آن‌ها شرکت می‌کنند. امیدوارم مسابقه ما با توجه به اینکه رنکینگ خوبی هم دارد، گزینه ورزشکاران باشد.

دیدگاه‌ها