کد خبر : 1981087 | 29 آبان 1402 ساعت 09:00 | 29.3K بازدید | 11 دیدگاه

دو یادآوری خوش امیر از ازبک‌ها

یاد و خاطره درخشش جواد کاظمیان

امیر قلعه‌نویی از مصاف با ازبکستان به عنوان سرمربی تیم ملی دو خاطره خوب دارد که یکی از آنها مربوط به 16 سال قبل است.

یاد و خاطره درخشش جواد کاظمیان

به گزارش "ورزش سه" دیدار تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در تاریخ 21 تیرماه 1386 دومین بازی تاریخ دو تیم محسوب می‌شود که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا اتفاق افتاد.

بعد از برد چهارگله در بازی‌های آسیایی 1996 به مدت 9 سال مقابل ازبکستان به میدان نرفتیم تا اینکه در جام ملت‌های 2007 با این تیم همگروه شدیم.

در آن مسابقه که در ورزشگاه بوکیت جلیل کوالالامپور برگزار می‌شد، تیم ملی ابتدا غافلگیر شد و با گل به خودی رحمان رضایی که حالا عضوی از کادر فنی است از حریف خود عقب افتاد اما در نیمه دوم با دو گل سیدجلال حسینی و جواد کاظمیان به یک پیروزی شیرین و مهم دست یافت.

در این تورنمنت امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بود و غیر از رحمان رضایی که در آن تیم حضور داشت، آندرانیک تیموریان دیگر عضو کادر فنی فعلی تیم ملی هم برای تیم ایران بازی می‌کرد.

غیر از این تیم ملی تحت هدایت قلعه‌نویی یک برد دیگر نیز مقابل ازبکستان به دست آورده که مربوط به 5 ماه قبل است.این مسابقه در تاریخ 30 خردادماه امسال در تاشکند و ورزشگاه پاختاکور برگزار شد. دیداری که فینال تورنمنت کافا بود و به میزبانی ازبک‌ها برگزار شد که در نهایت تیم ایران با تک گل سردار آزمون به پیروزی رسید.

با این حساب امیر قلعه‌نویی از مصاف با ازبکستان دو خاطره خوب دارد که هر دو در مسابقه‌ای رسمی رقم خورده و حالا دنبال سومین پیروزی‌اش در مقابل این حریف نام آشنا در مرحله مقدماتی جام جهانی می‌گردد.

دیدگاه‌ها