کد خبر : 1981299 | 30 آبان 1402 ساعت 08:10 | 9.6K بازدید | 3 دیدگاه

تیم فاقد سرعت، بال‌های غیرفعال و مهاجم تنها

ایرادهای ازبک‌ها بعد از تشر کاتانچ لو رفت

تیم ملی ازبکستان در حالی به مصاف ایران خواهد رفت که شکست در این بازی به منزله از دست رفتن صدرنشینی خواهد بود.

ایرادهای ازبک‌ها بعد از تشر کاتانچ لو رفت

به گزارش "ورزش سه"، سرکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی ازبکستان، در اولین تمرین تیمش بعد از برد مقابل ترکمنستان خطاب به بازیکنانش گفت ممکن است زمین چمن ترکمن‌ها باعث شده باشد تا در نیمه اول ضعیف بازی کنند اما نمی‌شود مقابل ایران اینطوری بازی کرد. او در همان تمرین از بازیکنانش خواست تمرکز بیشتری در تمرینات داشته باشند و بیشتر تلاش کنند. کاتانچ همچنین از بازیکنانش خواست در جریان بازی سریع‌تر تصمیم بگیرند و سریع‌تر پاس بدهند.

او همچنین در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «می‌بینم که آهسته راه می‌روید. در طول بازی نمی‌توانید آهسته حرکت کنید، باید سریع تصمیم بگیرید. این با آموزش شروع می‌شود. ما به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. من می‌دانم که همه پدر و مادر دارند اما ما حرفه‌ای هستیم. توجه، ما با توجه کار می‌کنیم. ما شانس خوبی برای کسب یک نتیجه مثبت داریم. ایران را شکست خواهیم داد. این تنها با بازی با هم و بازی فشرده به دست می‌آید. اگر کمی تمرکزمان را از دست بدهیم، مشکل ایجاد می‌شود.»

این صحبت‌های کاتانچ مورد توجه هواداران فوتبال در ازبکستان قرار گرفته است. یکی از آنها درباره مشکلات فنی تیم ملی کشورش نوشته: «کاتانچ خیلی درست صحبت کرد. بازی گاهی می‌افتد اما سرعت بالا باید حفظ شود. تیم ما عمدتا از بازیکنان تکنیکی تشکیل شده و خط هافبک ما قوی است. بنابراین با این بازیکنان، بازی با توپ و پاس دادن مفیدتر خواهد بود و بهتر است تا حد امکان سعی در تیکی تاکا داشته باشید. من معتقدم که محکم نگه داشتن مرکز زمین و کنترل توپ نتیجه خواهد داد.»

این هوادار تیم ملی ازبکستان همچنین نوشته: «باید کناره‌ها را از بال‌ها کم کنیم. چون اگر ببینیم بسیاری از کناره‌های ما با حضور بال‌ها بی‌اثر و ضریب مفید آن پایین است. اینطوری خیلی از حملات تلف می‌شوند و توپ از دست می‌رود. ضمنا این به حریف فرصت می‌دهد تا توپ را بگیرد و ضدحمله بزند. اینطوری زمان را از دست می‌دهیم. مهاجم نوک ما هم اکثراً تنهاست. بنابراین هنگام حمله از جناحین گلزنی برای او مشکل می‌شود و باید به مرکز یا عقب پاس بدهد.»

دیدگاه‌ها