کد خبر : 1981483 | 30 آبان 1402 ساعت 20:57 | 7.3K بازدید | 8 دیدگاه

می‌دانستیم در دقایق آخر موقعیت به‌دست می‌آوریم

سرمربی مراکش: مقابل ایران بلوغ خودمان را نشان دادیم

سعید شیبا، سرمربی تیم زیر 17 سال مراکش، معتقد است تیم او در بازی با نوجوانان ایران پختگی و عزم بی‌نظیری از خود نشان داده است.

سرمربی مراکش: مقابل ایران بلوغ خودمان را نشان دادیم

به گزارش ورزش سه، تیم زیر 17 سال مراکش ساعاتی قبل در‌ مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برابر ایران قرار گرفت و پس از تساوی در وقت قانونی، در ضربات پنالتی موفق شد با نتیحه 4-1 حریف خود را شکست بدهد و برای اولین بار در تاریخ خود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر 17 سال صعود کند.

سعید شیبا پس از این دستاورد تاریخی در گفتگویی تلویزیونی با شبکه الریاضیه درباره فشاری که تیمش قبل و حین بازی داشت، گفت: فشار وجود داشت اما آن را تحمل کردیم و سعی کردیم بازیکنان را تحت فشار قرار ندهیم؛ بنابراین دیدیم که آنها در بازی راحت بودند. وظیفه ما این است که بدی‌ها مانند انتقادهای پوچ، فشار و صحبت‌های پوچ را از بین ببریم و سعی نکنیم بازیکن را از همه این‌ها دور کنیم و سطح اعتماد به نفس تیم را بالا ببریم.

1956797

سرمربی مراکش تاکید کرد: این بخشی از حرفه ما است و ما از آن نمی‌ترسیم. حرفه ما سخت است و متأسفانه همه کسانی که در فوتبال هستند، آن را درک می‌کنند. شما باید این قسمت بد حرفه را تحمل کنید تا مستحق دوره‌های شادی باشید؛ مانند آنچه امروز تجربه می‌کنیم.

شیبا در خصوص رویارویی با تیم ملی مالی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی اندونزی توضیح داد: با همین رویکرد و ایده‌های یکسان مقابل حریفی متفاوت با قابلیت‌های متفاوت قرار می‌گیریم. امیدوارم بازیکنان ما در سه روز آینده استراحت خوبی داشته باشند و در بازی بعدی موفق باشیم.

سرمربی نوجوانان مراکش در مورد دستاورد تاریخی که مقابل ایران به دست آورد، گفت: بازیکنانش به دلیل بلوغ بالایی که در این مسابقه نشان دادند شایسته تقدیر هستند. در این سن، برای بازیکنان سخت است که برای مدتی به سبکی از بازی متعهد باشند. می‌دانستیم که بازی در 60 دقیقه یا کمی کمتر، از نظر بدنی سخت خواهد بود و باید سازماندهی خود را حفظ می‌کردیم و استقامت می‌کردیم، زیرا می‌دانستیم که از دقیقه 55 یا 60 می‌توانیم موقعیت به دست آوریم. موقعیت‌هایمان راحت به دست نیامد و در نیمه دوم با وجود در اختیار داشتن توپ و رسیدن به دروازه باز هم نتوانستیم گل بزنیم و گل خوردیم.

این مربی جوان تاکید کرد: حضور در جام جهانی نشان دهنده برتری و قدرت ذهنی این گروه سنی (16 و 17 سال)، توانایی ایستادگی، تعهد آنها است. بازیکنان ما مصمم بودند که نتیجه بازی را تغییر بدهند و همین موضوع امیدهای ما را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها