کد خبر : 1981493 | 30 آبان 1402 ساعت 21:23 | 72K بازدید | 84 دیدگاه

بازی را برده بودیم و گل مساوی ما را تخلیه کرد

چرا ایران به مراکش باخت - علی دوستی پاسخ می‌دهد

علی دوستی مهر چند سال پیش در موقعیت حسین عبدی بوده و حالا در یادداشتی ویژه در مورد عملکرد او دست به قلم شده است.

چرا ایران به مراکش باخت - علی دوستی پاسخ می‌دهد

به گزارش ورزش سه، علی دوستى مهر سرمربی سابق تیم نوجوانان ایران در گفت و گويى اختصاصى آخرين حرف‌هايش را در مورد عملكرد تيم نوجوانان در قهرمانى جهان و بعد از حذف در مرحله يك هشتم نهايى با ضربات پنالتى مقابل مراكش به زبان آورد كه مى‌توان در لابه لاى نظراتش به موضوعات مهمى دست يافت.

بولت زیر مجموعهاگر اين تيم با پنجاه، شصت يا هفتاد درصد حمايت، امكانات و برنامه ريزى فدراسيون و مجموعه‌هاى دست اندركار به اين مرحله رسيد، براى رسيدن دوباره به اين سطح از رقابت‌ها در دوره‌هاى بعد بايد صد در صد توان بگذاريم، صد در صد تلاش كنيم و صد در صد حمايت يا امكانات را به كار بگيريم.

بولت زیر مجموعهبايد كار را  بيشتر جدى بگيريم، بيشتر و بيشتر تلاش كنيم، بايد بيشتر رشد كنيم، كار و كار و كار، تلاش و تلاش و تلاش، از اين به بعد نظر من اين است كه سخت بتوانيم حتى به قهرمانى‌هاى جهان صعود كنيم.
صعود به قهرمانى جهان شاهكار است و هنر مى‌خواهد راه يافتن به اين سطح، اين هنر و شاهكار را كادر فنى تيم نوجوانان در سال ٢٠٢٣ به درستى معنا كرد.

1953968

بولت زیر مجموعهدر سطح نوجوانان و جوانان همه‌ى كشورها براى بازيكنان خود و استعدادهايشان اول به دنبال كسب تجربه و شناخت درست و اصولى از فوتبال هستند.

اين تجربه براى موفقيت‌هاى سال‌هاى بعد در سطح بزرگسالان به كار مى‌آيد.

اهداف كشورهاى مطرح فوتبال كسب تجربه و ساختن بازيكنان براى تيم‌هاى بزرگسالان است. بارها تأكيد كرده‌ام در اين رده‌هاى سنى نبايد صرفا دنبال برد بود، بازى خوب، كسب تجربه، رشد و آگاهى از همه چيز مهمتر است.

بولت زیر مجموعهاگر در مرحله يك هشتم به اسپانيا برخورد مى‌كرديم شرايط بهترى داشتيم و راحت‌تر بازى مى‌كرديم. بايد قدردان اين تيم و كادر فنى آن باشيم، آنها همه‌ى تلاش خود را انجام دادند.

بولت زیر مجموعهيك بخشى از فوتبال همين است، اتفاق. اتفاقات به زيبايى هر چه بيشتر فوتبال كمك كرده است، همين كه غير قابل پيش بينى است خود زيبايى فوتبال است. اينكه تا دقيقه ٩٤ و در وقت اضافه ما صعود كننده هستيم و بازى مساوى مى‌شود و ضربات پنالتى نام كشور صعود كننده در ٩٠ دقيقه را عوض مى‌كند يعنى زيبايى و غير قابل پيش بينى بودن فوتبال.

بولت زیر مجموعهدر يك بخشى از پنالتى هم شانس دخيل است و بخش عمده ديگر آن هم شرايط روحى و روانى به حساب مى‌آيد.

اگر ما گل مساوى را زده بوديم قطعا با شرايط بهتر روحى، پشت ضربه‌هاى پنالتى مى‌ايستاديم.

1952749

بولت زیر مجموعهبعد از خوردن گل مساوى بچه‌هاى نوجوان تيم در اين رده سنى تخليه انرژى و انگيزه شدند، تيمى كه بازى برده را مساوى كند كارش در ضربات پنالتى سخت مى‌شود. از دادن اعتماد به نفس، انگيزه و قدرت روحى باعث شد اين نتيجه در ضربات پنالتى رقم بخورد.

بولت زیر مجموعهبه كادر فنى و اعضاى تيم خسته نباشيد مى‌گويم، همه زحمت خود را كشيدند، تيم‌ها و كشورها به سرعت در حال كار و برنامه ريزى هر روزه هستند. تيم ما براى صعود به قهرمانى جهان قابل تقدير است، براى بردن برزيل و بازى خوب مقابل انگليس و مراكش قابل تحسين است.

اين تيم شايسته بود كه در اين جايگاه قرار گرفت.

بولت زیر مجموعههر بازى و مسابقه خود درس بزرگى است، بايد بازى به بازى پخته‌تر شد، همه‌ى دنيا مى‌دانند و خودمان هم مى‌دانيم مملو از استعداديم. در تمام رشته‌هاى ورزشى، در هر زمينه ديگرى، پر هستيم از نيروى انسانى مستعد، بايد برنامه ريزى بهترى داشته باشيم، خودباورى اصل است نه اعتماد به نفس كاذب، بايد همديگر را قبول داشته باشيم. برنامه ريزى، اردوهاى هدفمند و بيشتر، بازي‌هاى تداركاتى و... همه‌ى اينها مهم است.

بولت زیر مجموعهمهمترين موضوع و مسئله اين است كه نبايد اين تيم و بچه‌ها رها شوند، بايد از بين اين نفرات بازيكنان بيشتر و بيشترى به رده‌هاى ملى بالاتر سنى راه يابند. اين مهم است كه كداميك از اين بازيكنان مى‌توانند به سطح ملى جوانان، المپيك و بزرگسالان راه يابند. براى اين مهم بايد برنامه داشت.

اين موضوع اهميت بيشترى از بردن مراكش دارد و خواهد داشت. من به اين تيم و كادر فنى‌اش نمره‌ى بيست مى‌دهم.

دیدگاه‌ها