کد خبر : 1981512 | 30 آبان 1402 ساعت 22:20 | 23.4K بازدید | 48 دیدگاه

برای تیم نوجوانان: شاید که آینده از آن ما

یادداشت: پنالتی یعنی تاوان - تاوانش هم قشنگ بود!

پنالتي جنگ ميان چشم‌هاست؛ چشم‌ها هيچ وقت دروغ نمي‌گويند و چشم‌هاي هر فردي به روشني از درون او خبر مي‌دهد.

یادداشت: پنالتی یعنی تاوان - تاوانش هم قشنگ بود!

به گزارش "ورزش سه"، تنها آن‌هايي مي‌توانند از پس ضربات سنگر پنالتي بربيايند كه مطمئن باشند موفق خواهند شد. بازيكني كه به گل شدن پنالتي‌اش شك داشته باشد و گلزني كه فقط و فقط کمی ترديد در مهار ضربه پنالتي حريف داشته باشد هيچ گاه موفق نخواهند شد. روحيه اصل اول ضربات پنالتي است. پنالتي همان طور كه از معناي لغويش پيداست به معناي تاوان است. گاه مدافع بايد با خوردن گل از روي نقطه پنالتي تاوان خطاي توي محوطه‌اش را بدهد و گاه بازيكن زننده ضربه با از دست دادن توپ تاوان بي‌دقتي‌اش را!

1957022

بازيكنان بزرگي در تاريخ فوتبال پنالتي‌هايشان را از دست داده‌اند
باخت در ضربات پنالتي به عنوان باخت در پرونده تيم‌ها ثبت نمي‌شود و به همين جهت بسياري از مربيان اين نوع شكست‌ها را صرفا به شانس و اقبال ربط مي‌دهند؛ اما حقيقت اين است كه پيروزي در ضربات پنالتي در بيشتر موارد حاصل مهارت و توانايي بازيكنان و دروازه‌بان است كه اين مهارت نيز در تمرينات مي‌تواند به آنها تزريق شود. چه با تمرين‌هاي فيزيكي و چه با تمرين‌هاي روحي و رواني.

1957024

پنالتي‌ها تاثير زيادي در تعيين سرنوشت مسابقات فوتبال دارند
در بازی امروز از دست رفتن پنالتي‌هاي احسان نفری بازیکن آکادمی باشگاه ذوب آهن تاثیر زیادی در نتیجه نهایی داشت. او که پشت دومین پنالتی تیم ملی نوجوانان ایران ایستاد قصد داشت گلر حریف را فریب دهد که ضربه چیپ او به اوت رفت. نفری بازیکنی با قابلیت‌های بسیار است که احتمالا بیش از اندازه اعتماد به نفس داشت.

1957023

در دومین پنالتی از دست رفته کسری طاهری  را داشتیم که ضربه محکم او را طه بنغوزيل با شیرجه تماشایی به سمت راست دروازه مهار کرد که البته داور پس از اعلام VAR این پنالتی را بخاطر جلو آمدن گلر حریف تکرار داد. در تکرار پنالتی، کسری طاهری بازهم کار ساده‌تر را انجام نداد و این بار توپ را به سمت مخالف زد که باز شیرجه تماشایی بنغوزیل به سمت چپ کاری کرد مانع از گلزنی ایران شد. جالب اینکه بازهم VAR صحنه را چک و این بار از دست رفتن پنالتی ایران را تایید کرد.

1957021

در نهایت ديدار با مراکش بار ديگر آن روی سکه را به تیم ملی نونهالان نشان داد: ضربات پنالتی بي‌رحمي که بدترین پایان یک مسابقه فوتبال برای تیم بازنده است که همیشه فکر می‌کند می‌توانسته برنده بازی باشد. ما هم می‌توانستیم اما (فعلا) شاید که آینده از آن ما!

محمد رضا حدادی فر / سرمربی تیم نونهالان ذوب آهن اصفهان

دیدگاه‌ها