کد خبر : 1981544 | 01 آذر 1402 ساعت 05:11 | 23.8K بازدید | 5 دیدگاه

دزدی جام جهانی از مراکش با 10 میلیون دلار!

یک روزنامه‌نگار فرانسوی اطلاعات جدیدی را درباره سرقت جام جهانی 2010 توسط آفریقای جنوبی افشا کرده است.

دزدی جام جهانی از مراکش با 10 میلیون دلار!

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که در سال‌های گذشته ادعاهای مختلفی درباره دریافت میزبانی جام جهانی 2010 توسط آفریقای جنوبی با پرداخت رشوه منتشر شده است، روز گذشته نیز یک روزنامه‌نگار فرانسوی بار دیگر درباره این موضوع صحبت کرد.

رومن مولینا، روزنامه‌نگار فرانسوی، در توییتر خود نوشت: سازمان جام جهانی 2010 توسط آفریقای جنوبی خریداری شد. مراکش در سال 2010 به زیبایی فریب خورد. مراکش باید اولین کشور آفریقایی میزبان جام جهانی می‌بود، اما مطمئناً آفریقای جنوبی نه. مقامات آفریقای جنوبی این سازمان را خریدند و مبالغی را به مقامات در دریای کارائیب و آمریکای شمالی پرداخت کردند.

مولینا که نویسنده چند کناب فوتبالی نیز هست، ادعا کرد: دولت آفریقای جنوبی صندوقی را برای حمایت از جامعه آفریقایی تأسیس کرده است که این صندوق توسط قدرتمندترین افراد فوتبال جهان اداره می‌شد. جالب‌ترین نکته در مورد ماجرا این است که فیفا مبلغی پول به آفریقای جنوبی می‌داد اما در آن دوره آفریقای جنوبی از فیفا خواسته بود که برخی از میلیون‌ها پولی را که قرار بود برای پرداخت این صندوق به آنها پرداخت شود، به حساب خود بازگرداند و به عنوان رشوه پس بگیرد.

1750094

ادعای پرداخت رشوه برای دریافت میزبانی جام جهانی 2010 اولین بار توسط روزنامه "ساندی تایمز" مطرح شد و این روزنامه ادعا کرد رای‌گیری 15 می 2004 که بر اساس آن آفریقای جنوبی میزبانی این رویداد جهانی فوتبال را دریافت کرد، با تقلب همراه بود.

این روزنامه در این موضوع به فایل صوتی اسماعیل بهامجی، عضو سابق کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی فوتبال، تکیه کرد که در آن گفته شده بود مراکش با دو رای بیشتر از آفریقای جنوبی جلوتر است. در آن زمان این فایل صوتی به فیفا ارجاع داده شد تا بتواند این موضوع را بررسی کند، اما به نظر می‌رسید عزمی برای بررسی این موضوع وجود ندارد‌.

ساندی تایمز که به دلیل تحقیقات خود در مورد فساد مقامات در فوتبال آفریقا شناخته شده است، در سال 2011، اولین صدای ضبط شده از اسماعیل بهامجی را منتشر کرد که بر اساس آن قبل از اعلام نام کشور برگزارکننده جام جهانی 2010 رشوه پرداخت شده بود.

پس از آن بی‌بی‌سی نیز فاش کرد که جک وارنر، معاون وقت فیفا، بخشی از 10 میلیون دلاری که آفریقای جنوبی از طریق فیفا به کونکاکاف برای میزبانی جام جهانی 2010 اعطا کرده بود، برای امور شخصی خود استفاده کرده است.

دیدگاه‌ها