کد خبر : 1981631 | 01 آذر 1402 ساعت 13:06 | 1.6K بازدید | 5 دیدگاه

صحبت‌های رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با قهرمانان:

با مسئولان بین‌المللیِ ورزش خیلی حرف داریم

رهبر انقلاب اسلامی از تیم ملی فوتبال که به نشانه‌ دفاع از مظلوم با چفیه وارد زمین شد، تشکر کرد.

با مسئولان بین‌المللیِ ورزش خیلی حرف داریم

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانان ورزش کشور و مدال‌آوران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی صبح امروز چهارشنبه اول آذرماه با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو مقام دوم و در بازی‌های آسیایی رتبه هفتم را در بین کشورهای شرکت‌کننده کسب کرد.
بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

بولت پرسپولیسیکی از توصیه‌هایی که من چند سال قبل به مسئولین ورزش کشور کردم، این بود که این ورزش باستانی را سعی کنند بین‌المللی کنند. این ورزش بسیار ورزش زیبایی است. این گود ما، این سردم و ضرب ما، این حرکات ورزشی بسیار زیبا، آن شنا، آن میل‌گیری، آن میل‌بازی، کارهایی که می‌کنند. اینها همه‌اش چیزهای تماشایی برای هر علاقه‌مند به ورزش است. امروز ورزشی که اینجا این بچه‌ها کردند، از ورزش زورخانه‌ای که ما در دوره جوانی دیدیم، انصافاً بهتر بود. هم چرخشان بهتر بود، هم میلشان بهتر بود، هم شنایشان بهتر بود، هم کار پایشان بهتر بود، همه چیزش بهتر بود.

1957263

بولت پرسپولیستشکر می‌کنم از آن تیم ملی‌ای که به نشانه‌ی دفاع از مظلوم با چفیه وارد زمین شد، تشکر میک‌نم از ورزشکارهایی که هر کدامی به نحوی در حمایت از فلسطین موضع گرفتند. مدالشان را به کودکان غزه دادند، مدالشان را به شهدای بیمارستان که محل فاجعه‌آفرینی رژیم صهیونیستی بود اهدا کردند.

بولت پرسپولیستشکر می‌کنم از ورزشکارانی که از رویارویی با طرف صهیونیست خودداری کردند، امروز معلوم می‌شود که اینها چه کار درستی انجام دادند، حقانیت اینها امروز بیشتر از همیشه آشکار می‌شود. این کارها چهره‌ برجسته و شاخص و دارای منطق و دارای اعتماد به نفس از ملت ایران را در مقابل چشم‌های صدها میلیون مردم تماشاگر ورزش نشان می‌دهد. ملت ایران را معرفی می‌کند. این بخشی از قدرت ملی ایران است.

بولت پرسپولیسبنده موظف می‌دانم خودم را که تشکر کنم. اولاً از همه‌ی ورزشکاران و تلاشگران عرصه ورزش، همه، همه آن کسانی که در صحنه‌های ورزشی تلاش می‌کنند، زحمت می‌کشند، سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

بولت پرسپولیستشکر صمیمانه می‌کنیم از مدال‌آوران. تشکر می‌کنم از بانوان ورزشکار، از آن بانویی که با حجاب کامل پرچم این دوره از ورزش‌های آسیایی را حمل کرد و در مقابل یک دنیا هویت و شخصیت زن ایرانی را نشان داد. تشکر می‌کنم از آن بانوی ورزشکاری که در هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد، او دستش را دراز کرد، این بانو دست نداد.

1957264

بولت پرسپولیستشکر می‌کنم از‌ آن بانویی که کودک نوزاد خودش در آغوش رفت روی سکو و مدالش را گرفت این یک حرکت نمادین است، این در دنیا به معنای احترام گذاشتن زن به نقش خانواده و نقش مادری است.

بولت پرسپولیستشکر می‌کنم از ورزشکارانی که حاشیه‌های ارزشی را به ورزش خودشان افزودند و اضافه کردند، سجده کردند روی زمین بعد از پیروزی، دستشان را به دعا بلند کردند در وسط میدان ورزشی، پرچم را بوسیدند، روزی پرچم سجده کردند اینها خیلی کارهای مهمی است. اینها کارهایی است که تشخّص ورزشکار ایرانی اسلامی را بلکه هویت ملت ایران را در مقابل چشم صدها میلیون تماشاگر نشان می‌دهد و ثبت می‌کند.

1957265

بولت پرسپولیسبا مسئولان بین‌المللیِ ورزش ما خیلی حرف داریم، به آنها خیلی ایراد داریم. روزی باید به این ایرادها عادلانه رسیدگی بشود امروز قدرت‌های استعمارگر و استثمارگر و مستکبر پشت‌سر همه‌ی مراکز بین‌المللی تقریباً ایستاده‌اند مانع از بررسی عادلانه‌اند اما یک روز ان‌شاءاللّه نوبت بررسی عادلانه به این چیزها خواهید رسید.

بولت پرسپولیسمی‌گویند ورزش سیاسی نیست اما آن وقتی که احتیاج دارند که ورزش را سیاسی کنند به بدترین شکل ورزش را سیاسی می‌کنند. به یک بهانه‌ای یک کشور را از شرکت در همه‌ی آوردگاه‌های ورزشی بین‌المللی محروم می‌کنند. چرا؟ شما فلان‌جا جنگ کردید. اما همان‌ها ۵۰۰۰ کودک شهید را در غزه ندیده می‌گیرند، آنجا ورزش نباید سیاسی بشود؟ اینجا ورزش نباید سیاسی بشود اما آنجا بطور واضح سیاسی میشود اشکالی هم ندارد. یک کشور را به بهانه‌ جنگ از مسابقات جهانی محروم می‌کنند یک کشور را یک دولت را به کلی ندیده می‌گیرند.

بولت پرسپولیسنه اینکه به خاطر جنگ، به خاطر جنایت‌های جنگی، به خاطر نسل‌کشی حتی آن را محروم نمی‌کنند از ورود در میدان‌ها‌ی بین‌المللی.

بولت پرسپولیسامروز همه‌ دنیا دیگر فهمیدند که ورزشکار ایرانی چرا راضی نمی‌شود با طرف صهیونیست روبرو بشود در میدان، این را دیگر امروز دنیا فهمیده چون او جنایتکار است، چون برای یک دولت جنایتکار دارد ورزش می‌کند و در میدان می‌آید، کمک به او کمک به رژیم تروریست و جنایتکار است.

دیدگاه‌ها