کد خبر : 1981657 | 01 آذر 1402 ساعت 14:43 | 28.8K بازدید | 9 دیدگاه

بله، پنالتی بود و حق اوکراین خورده شد

کارشناس معروف داوری: اشتباه بزرگی رخ داد

به نظر میروسلاو استوپار، داور سابق و معروف فیفا، داور بازی اوکراین-ایتالیا اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

کارشناس معروف داوری: اشتباه بزرگی رخ داد

به گزارش "ورزش سه"، دوشنبه در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فیفا دی، در چارچوب مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ ایتالیا مقابل اوکراین به تساوی صفر-صفر رسید و با توجه به شرایط جدول،‌ موفق شد به صورت مستقیم به یورو صعود کند و اوکراین را به پلی‌آف بفرستد.

در این بازی هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند، اما نتوانستند از آنها استفاده کنند تا بازی بدون گل به اتمام برسد. البته در یکی از این موقعیت‌‌ها داور نقش بزرگی داشت. در آخرین لحظات بازی و در حالی که اوکراین برای گلزنی کاملا جلو کشیده بود، در محوطه جریمه ایتالیا برخوردی مشکوک به پنالتی بین برایان کریستانته و میخایلو مودریک رخ داد که داور پس از مشورت کوتاه با VAR تصمیم به ادامه بازی گرفت‌.

1957316

اعتراضات به داور بلافاصله پس از پایان بازی آغاز شد و برخی حتی باور داشتند یوفا قصد داشته به هر نحوی ایتالیا را به یورو بفرستد. به دنبال این اتفاقات، میروسلاو استوپار، کارشناس داوری و داور سابق فیفا، به تصمیم داور واکنش نشان داد.

او گفت: «در جریان بازی داور کارش را درست انجام داد و همه لحظات سخت را به خوبی مدیریت کرد. اما در حساس‌ترین لحظه او اشتباه بزرگی مرتکب شد. اگر کریستانته پایش را نمی‌انداخت، مودریک به توپ می‌رسید و کریستانته با آن کار تعادل مودریک را بر هم زد. در کشور ما چنین مواردی به عنوان خطا ثبت می‌شوند، این مودریک بود که به توپ نزدیک‌تر بود و به نظرم بازیکن ایتالیایی هدفش توپ نبود و یا اگر بود اشتباه کرد و پای مودریک را زد. پای او مانع اصلی مودریک برای رسیدن به توپ شد. داور هیچ واکنشی نشان نداد و به نظرم اگر به کنار زمین می‌رفت و خودش صحنه را می‌دید می‌توانست تصمیم درستی بگیرد.»

1957315

دیدگاه‌ها