کد خبر : 1981658 | 01 آذر 1402 ساعت 14:45 | 14.6K بازدید | 4 دیدگاه

آرامش را به والیبال برگردانید؛

موضع‌گیری صریح و جدی مربی سابق تیم ملی والیبال

محمود افشاردوست معتقد است در این وضعیت خود داورزنی باید مذاکره با مربیان خارجی را ادامه بدهد.

موضع‌گیری صریح و جدی مربی سابق تیم ملی والیبال

به گزارش "ورزش سه"، والیبال ایران این روزها در بلاتکلیف‌ترین وضعیت ممکن قرار دارد. تا چند وقت پیش نگران این بودیم که هرچه سریع‌تر درس مربی تیم ملی انتخاب شود اما حالا وضعیت خود فدراسیون هم روی هواست و رییس هم ندارد.

به همین بهانه گفت‌وگویی با محمود افشاردوست، مربی سابق تیم ملی، دبیر سابق فدراسیون والیبال و عضو کمیته فنی فدراسیون، ترتیب دادیم که در اینجا مشروح صحبت‌های او با ورزش سه را می‌خوانید.

بولت هوادارداورزنی باید مذاکره را ادامه بدهد
خیلی به این موضوعات می‌پردازند. این چند روز و امیدوارم واقعاً تصمیم عقلانی گرفته بشود. واقعیتش این است که من فکر می‌کنم حداقل در این شرایط با توجه به جمیع جهات خود آقای داورزنی را سرپرست بگذارند تا کارها را جلو ببرد. مذاکره با مربی خارجی انجام شده و هنوز نهایی نشده است. طبیعی که باید خود آقای داورزنی ادامه بدهد چون از اول مذاکره کرده است.

بولت هوادارسرپرستی داورزنی عاقلانه است
اینقدر معطلی لازم نیست. ما الان تیم ملی‌مان بازی ندارد فقط باید زودتر سرمربی مشخص بشود. برای اینکه سال آینده بازی تدارکاتی داشته باشیم از حالا باید مکاتبه بشود. خیلی از مواقع سرمربی‌ها با هم حرف می‌زنند و برای بازی تدارکاتی توافق می‌کنند. این موضوع سرمربی هم باید زودتر جمع بشود. الان چند روزی است که فدراسیون کاری انجام نمی‌شود. انتخابات قطعا عقب می‌افتد و با توجه به این شرایط سرپرستی داورزنی عاقلانه است. در این صورت حساسیتی هم برای FIVB ایجاد نمی‌شود.

بولت هوادارالان سرمربی خارجی نیاز داریم
من همیشه در این سه چهار ساله اعتقاد داشتم که سرمربی ایرانی خوب است، اما ما الان یک شرایط خاصی را داریم. مطمئن هستم که هم بازیکنان و هم خانواده والیبال و خود فدراسیون، همگی دغدغه بهترین نتیجه را برای لیگ ملت‌های سال آینده تیم دارند. چراکه اگر تیم نتوانست به المپیک برود، حداقل ارتقاء رنکینگ داشته باشد. بنابراین با این شرایط من فکر می‌کنم که ما نیاز داریم سرمربی خارجی داشته باشیم و در کنارش دوستان ایرانی باشند. مربی خارجی‌ای لازم است که فشار این چند ماهه را تجربه کرده باشد. بهتر این است که ما سرمایه‌های خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم که از بین بروند.

بولت هوادارزودتر آرامش را به والیبال برگردانند
در نهایت در آینده دوباره تصمیم بگیرند که می‌خواهند با مربی ایرانی ادامه بدهند یا نه. الان در این برهه من فکر می‌کنم که این دو تا تصمیم با توجه به اینکه اتفاقات والیبال خیلی هم دارد رسانه‌ای می‌شود درست باشد. این اتفاقات یک جورهایی آرامش را از والیبال می‌گیرد. این آرامشی که از والیبال گرفته می‌شود نه فقط برای فدراسیون بلکه برای تیم‌های باشگاهی هم هست.

دیدگاه‌ها