کد خبر : 1981711 | 01 آذر 1402 ساعت 18:27 | 62.7K بازدید | 9 دیدگاه

ادعای جالب پسر نوجوان هادی ساعی:

حسن آقای یزدانی رکورد را نزند من می‌زنم

تایماز ساعی، برخلاف انتظارها رشته تکواندو را انتخاب نکرده و این روزها در سوارکاری خوش می‌درخشد.

حسن آقای یزدانی رکورد را نزند من می‌زنم

به گزارش "ورزش سه"، حرف‌هاى جذابی از زبان پسر چهارده ساله هادى ساعى دارنده دو مدال طلا و يك نقره تكواندوى بازي‌هاى المپيك مطرح مى‌شود كه پدرش پرافتخارترين المپين ايرانى محسوب شده و خودش قهرمانى در رشته پرش اسب را آغاز كرده است.
تايماز ساعى چهارده ساله كه به تازگى توانسته با كسب قهرمانى رقابت‌هاى ساليانه "fei" چيلدرن كلاسيك ايران در رده نونهالان، به رنكينگ جهانى راه پيدا كند و جايگاه بيستم دنيا را به خود اختصاص دهد در گفتگوى اختصاصى با "ورزش سه" از اميدوارى خود براى پيشى گرفتن از افتخارات پدرش سخن به ميان آورد.

به نظرت مى‌توانى به اندازه پدرت هادى ساعى افتخار و مدال ورزشى كسب كنى؟
در سواركارى و پرش با اسب كه رشته‌ى من محسوب مى‌شود كسب مقام‌هاى بين المللى آسان نيست، دوست دارم به المپيك بروم و مدال هم بگيرم. تلاش مى‌كنم كه از پدرم بيشتر مقام و مدال به دست بياورم.

مى‌توانى به نظرت از هادى ساعى در المپيك بيشتر مدال كسب كنى؟! خبر دارى امكان دارد در المپيك پيش روى ٢٠٢٤ پاريس حسن يزدانى بتواند ركورد پدرت را بشكند؟
كسب مدال المپيك در سواركارى خيلى سخت است. اما مهم خواستن است، دوست دارم يك روزى به المپيك بروم و مدال هم بگيرم. اگر حسن آقاى يزدانى ركورد بابا را به عنوان پرافتخارترين المپين ايران نشكند، من مى‌خواهم و تلاش مى‌كنم كه بتوانم ركورد هادى ساعى در المپيك را بشكنم.

شنيده‌ام قرار است به رقابت‌هاى بين المللى پرش با اسب كره جنوبى اعزام شوى؟
چهارم ارديبهشت در رده نونهالان و مسابقه‌هاى ساليانه‌ى "fei" چيلدرن كلاسيك با "اين پكت" كه اسم اسبم هست و هر دو چهارده ساله هستيم به مقام قهرمانى رسيدم. حسام شريفى و اميرعلى زمردى هم دوم و سوم شدند. اول قرار بود نفرات اول و دوم به رقابت‌هاى كره جنوبى با همين اسم، اعزام شوند كه قرار است بهمن ماه انجام شود اما احتمال دارد هر سه نفر ما را بفرستند كه اينطورى خوشحال‌تر مى‌شوم.
اين مسابقه كه اول شدم از همه‌ى مسابقه‌هاى كشورى پرش با اسب، سخت‌تر است.

1957413

چند سال است سواركارى و پرش با اسب انجام مى‌دهى، چرا تكواندوكار نشدى؟
الان چهارده سالم است، ده سال است كه سوار اسب مى‌شوم، از چهار سالگى سواركارى را شروع كردم و چهار سال است كه به صورت حرفه‌اى اين ورزش را انجام مى‌دهم. بابا را در تكواندو همه‌ى دنيا، مى‌شناسند. عمه مهروز هم در تكواندو مقام آسيايى دارد. سواركارى را انتخاب كردم و از بين كورس، درساژ و پرش با اسب آخرى برايم هيجان انگيزتر بود.

در ورزش ايران مى‌توان به نام‌هاى پسران و دخترانى اشاره كرد كه به عنوان فرزندان ورزشكارانى نامدار پا در ورزش حرفه‌اى گذاشتند.

آتيلا حجازى و محمد پروين فرزندان ناصر حجازى و على پروين. امير عابدزاده و عسل پورحيدرى فرزندان احمدرضا عابدزاده، منصور پورحيدرى و دكتر فريده شجاعى.
رامبد مشحون فرزند رضا مشحون يا آرشا شكورى فرزند هادى شكورى را هم مى‌توان نام برد و نمونه‌هاى ديگر.
اما در اين بين تايماز ساعى پسر پرافتخارترين المپين تاريخ ورزش ايران يعنى هادى ساعى است كه از المپيك پكن تا ٢٠٢٤ پاريس شانزده سال اين عنوان و ركورد را به خود اختصاص داد.
پيش از كسب طلاى دوم المپيك هادى ساعى در ٢٠٠٨ پكن، اين حسين رضازاده بود كه با كسب دومين طلاى المپيك در ٢٠٠٤ آتن توانسته بود ركورد يك طلا و دو نقره جهان پهلوان آقا غلامرضا تختى را بهبود ببخشد و عنوان پرافتخارترين المپين ايرانى را از آن خود كند.
در حال حاضر حسن يزدانى تنها ورزشكارى به حساب مى‌آيد كه در كشتى آزاد با احتساب داشتن يك طلا و يك نقره‌ى المپيك مى‌تواند با كسب طلاى احتمالى ٢٠٢٤ پاريس عنوان پرافتخارترين ورزشكار المپيكى ايران را بعد از شانزده سال شكسته و به خود اختصاص دهد. 
سوال اساسى اينجاست كه آيا حسن يزدانى به اين مهم دست مى‌يابد يا ورزشكار ديگرى ركورد هادى ساعى در المپيك را خواهد شكست؟
يا ورزش ايران بايد منتظر بماند شايد روزگارى تايماز ساعى به رويا و آرزوهاى كودكانه‌ى امروز خود جامع عمل بپوشاند و بتواند در رشته پرش با اسب در كسب مدال المپيك جا پاى پدر بگذارد و از او هم پيشى بگيرد.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها