کد خبر : 1981790 | 02 آذر 1402 ساعت 00:27 | 57K بازدید | 53 دیدگاه

حسین فرکی: ما خاطره تلخی از این ضربه‌ها داریم

من چیپ زدن دوست ندارم، به‌خصوص در تیم ملی!

این بار تجربه تلخ چیپ زدن در مسابقات نوجوانان اتفاق افتاد و این نشان می‌دهد که ما از چیپ زدن درس نگرفتیم.

من چیپ زدن دوست ندارم، به‌خصوص در تیم ملی!

به گزارش ورزش سه، حسین فرکی، مربی باتجربه فوتبال ایران، روی نیمکت تیمی نشسته که در ضربات پنالتی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ از راهیابی به فینال مسابقات بازماند؛ آن هم به واسطه از دست رفتن یک پنالتی حساس توسط سرمربی فعلی پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی. حسین فرکی درباره حذف تیم نوجوانان به نکته جالبی اشاره کرده و عقیده دارد فوتبالیست‌های ایرانی باید از آن ضربه چیپ معروف درست می‌گرفتند.

صحبت‌های فرکی درباره تیم ملی نوجوانان از اینجا شروع می‌شود: باید بپذیریم که عملکرد نوجوانان ما در کل خوب بوده و تیم ما در این مسابقات نتایج خوبی گرفته است. بازیکنان ما از نظر تکنیکی عملکرد خوبی داشتند و با شجاعت مقابل تیم‌های نامدار جهان همچون برزیل و انگلیس حاضر شدند. آنها با قلب‌شان توانستند تیم قدرتمند برزیل را شکست دهند اما در بازی دوم مقابل انگلیس بدشانس بودند و در دقایق آخر بازی شکست خوردند.

1487874

او می‌گوید: تیم ملی مقابل مراکش هم در نیمه نخست عملکرد خوبی داشت اما در ادامه با بدشانسی گل خورد و بازی به تساوی کشیده شد. پنالتی هم که کاملاً مشخص است و شانس گل زدن در آن 50-50 است که البته ما نتوانستیم از 50 درصد شانس‌مان به خوبی استفاده کنیم. ما تجربه تلخی در چیپ زدن داشتیم و این اتفاق یک بار در جام ملت‌ها 2004 توسط یحیی گل‌محمدی در بازی با چین افتاد و من در آن زمان مربی تیم ملی بودم. این بار تجربه تلخ چیپ زدن در مسابقات نوجوانان اتفاق افتاد و این نشان می‌دهد که ما از چیپ زدن درس نگرفتیم.

فرکی صحبت‌های خود را این گونه به پایان می‌رساند: بازیکن باید بداند که یک کشور در حال تماشای تیم هستند، او نباید به دنبال این باشد که در یک بازی حساس حرکات نمایشی انجام دهد. چیپ زدن مورد پسند من نیست و ما می‌توانستیم با برنامه پنالتی‌های‌مان را به گل تبدیل کنیم و به مرحله بعد صعود کنیم. به هر حال تمام این‌ها یک تجربه است و این موضوع مهمترین ضعف تیم ملی نوجوانان بود. نسل نوجوانان فوتبال کشورمان نشان داد که نسل خوبی است و می‌تواند جایگزین خوبی برای بازیکنان کنونی تیم ملی بزرگسالان‌مان باشد.

دیدگاه‌ها