کد خبر : 1981794 | 02 آذر 1402 ساعت 07:34 | 17.4K بازدید | 34 دیدگاه

فقط نیمه دوم نیمه مربیان است؟ نیمه اول چی؟

فرکی: جو وحشتناکی علیه تیم ملی ایجاد کرده بودند

تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ازبکستان قرار گرفت اما با وجود برتری دو گله مقابل این تیم در نیمه اول، در نیمه دوم دو گل دریافت کرد.

فرکی: جو وحشتناکی علیه تیم ملی ایجاد کرده بودند

به گزارش ورزش سه، حسین فرکی، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، در گفتگویی با ایران ورزشی در خصوص بازی تیم ملی با ازبکستان به ایران ورزشی می‌گوید: «به نظر من یک امتیاز بازی با ازبکستان هم نتیجه خوبی بود چرا که ما در این بازی میهمان بودیم و هواداران ازبکستان جو وحشتناکی علیه تیم ملی ایجاد کرده بودند که بازی کردن در آن جو بسیار مشکل است. با توجه به این موضوعات تساوی تیم ملی در مقابل ازبکستان نتیجه قابل قبولی است.»

او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «سطح توقع ما از بازیکنان تیم ملی بالا است و همین موضوع باعث می‌شود برخی تساوی مقابل ازبکستان را نتیجه خوبی ندانند. ما در نیمه اول بازی عملکرد بسیار خوبی داشتیم اما در نیمه دوم بازیکنان ما اشتباهاتی داشتند که ازبک‌ها به خوبی از این اشتباهات استفاده کردند. امیدوارم که در بازی بعدی این اشتباهات را نبینیم و با قدرت به مرحله بعدی مسابقات صعود کنیم. البته با توجه به افزایش تیم‌های حاضر در جام جهانی، تیم ملی قطعاً به جام جهانی صعود خواهد کرد.»

فرکی در خصوص باخت تیم ملی در نیمه مربیان می‌افزاید: «این را قبول ندارم که نیمه دوم نیمه مربیان است! پس باید نیمه نخست را نیمه بازیکنان بدانیم؟! البته درست است که تفکرات مربی در نیمه دوم تأثیر زیادی بر روند بازی دارد اما نمی‌توان با قاطعیت گفت که قلعه‌نویی نیمه مربیان را به حریف خود باخت، در تمام نتایج یک تیم، بازیکنان و کادر فنی آن تیم نقش دارند. به هر حال با این تساوی اتفاق خاصی نیفتاده و ما چیزی از دست ندادیم.»

1487872

این سرمربی سابق تیم ملی در خصوص انتقاداتی که علیه امیر قلعه‌نویی وجود دارد، بیان می‌کند: «ما نمی‌توانیم قلعه‌نویی را با نتیجه یک بازی قضاوت کنیم بلکه باید مربی و کادر فنی‌اش را در مجموع قضاوت کنیم که قلعه‌نویی در چند بازی اخیر با تیم ملی نتایج خوبی گرفته است. اگر هر مربی خارجی‌ای جای قلعه‌نویی بود و این نتایج خوب را می‌گرفت، او را روی سرمان می‌گذاشتیم اما حالا با یک بازی، سرمربی ایرانی تیم ملی را قضاوت می‌کنیم و می‌گوییم که او نیمه مربیان را به حریف خود واگذار کرده است.»

او در درباره نظرات کارشناسان در خصوص تیم ملی می‌گوید: «نظرات کارشناسان و مردم در خصوص عملکرد تیم ملی مهم است و کادر فنی باید به دنبال این باشد که این نظرات را جمع‌آوری کند چرا که همه این نظرات مثبت یا منفی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. ما باید بدانیم که تمام تیم‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و سرعت ما کمتر از حریفان‌مان است اما ما با وجود تمام مشکلاتی که داریم، ایران هستیم و حالا حالاها در آسیا آقایی خواهیم کرد.»

فرکی ادامه می‌دهد: «ما را در کنار تیم‌های قدرتمند آسیایی همچون ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا قرار می‌دهند در حالی که این تیم‌ها از ما ضعیف‌تر هستند. اینها نمی‌توانند برای ما نگرانی بوجود بیاورند و در واقع نگرانی‌های ما بیشتر داخلی است. نگرانی‌های ما در برنامه‌ریزی و مدیریت ضعیف فوتبال کشورمان، حاشیه‌های پی در پی و امکانات محدود‌مان است که ما از این نظر در کنار تیم‌های درجه 2 و 3 آسیا قرار داریم اما از نظر استعداد بسیار جلوتر از تیم‌های درجه یک آسیا هستیم.»

دیدگاه‌ها