کد خبر : 1981850 | 02 آذر 1402 ساعت 13:53 | 59.1K بازدید | 51 دیدگاه

سفره دل جوکوویچ باز شد

مصاحبه جذاب نوله: اعتراف تلخ بهترین تنیسور تاریخ

نواک جوکوویچ در مصاحبه با آاس در مورد مسائل مختلف حرف زد از جمله رقابت تاریخی اش با فدرر و نادال و تنفری که دوست‌داران تنیس از او داشتند.

مصاحبه جذاب نوله: اعتراف تلخ بهترین تنیسور تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویج بی‌رقیب در دنیا تنیس پیش می‌رود پس از خداحافظی روجر فدرر با دنیای تنیس و مصدومیت‌های متوالی رافا نادال، صربیناتور یکی پس از دیگری عناوین قهرمانی را به‌دست آورده و حالا با 24 گرند اسلم، برترین تنیسور تاریخ شده است. 

او البته ویمبلدون را به رقیب جوان اسپانیایی خود کارلوس آلکاراس واگذار کرد که انگیزه‌ای برایش شد تا بیشتر تمرین و تلاش کند. او پس از ناکامی در ویمبلدون موفق شده چند عنوان مهم دیگر را کسب کند.

جوکوویچ برای شرکت در جام دیویس، در مالاگا حضور دارد و بهانه خوبی شد تا نشریه آاس با او مصاحبه‌ای داشته باشد.

1957623

در مالاگا چه می‌کنید؟ گویا با اینجا پیوند عاطفی خاصی دارید؟

من ده یا پانزده سال است که به کاستا دل سول مالاگا می‌آیم تا هم استراحت و تمرین کنم. حالا اینجا هستم تا برای کشورم بازی کنم (یک‌چهارم نهایی جام دیویس برابر بریتانیا). من واقعاً از این بخش زیبای اسپانیا لذت می‌برم. این یکی از بهترین مناطق آب و هوایی است که می‌توانید داشته باشید. در زمستان، زمانی که در بقیه اروپا سرد و برفی است، می‌توانید در اینجا تنیس بازی کنید. شگفت‌انگیز است که بتوانم برای اولین‌بار به‌طور رسمی در اینجا بازی کنم. سال گذشته برای تماشای فینال تورنمنت آمدم و واقعاً می‌‎خواهم در اینجا بازی کنم. هفته خوبی خواهد بود. انتظارات زیادی از صربستان است و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را برآورده کنم.»

آیا قصد دارید پس از بازنشستگی در اینجا مستقر شوید؟

نمی‌دانم. در حال حاضر می‌گویم نه، اما شما هرگز نمی‌دانید. خواهیم دید که در آینده چه خواهد شد.

در مورد شکل برگزاری جام دیویس انتقادات زیادی شده است. به نظر شما قالب ایده‌آل چیست؟

شخصاً فکر می‌کنم بهترین شکل برگزاری می‌تواند آمیزه‌ای از فرمت قدیمی و جدید باشد. فکر می‌کنم سال‌ها بازی نکردن در صربستان برای ما ایده آل نیست. بازی در آن‌جا به نفع فدراسیون ما و بازیکنان جوان است. من قالب کاملی در ذهن ندارم و خوب است در مورد آن بحث کنیم. اما با بازیکنان و تیم‌ها همه باید نظرات خود را داشته باشند. ما بخشی جدایی ناپذیر از رقابت هستیم و می‌توانیم اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهیم. اینکه کشوری مثل اسپانیا چهار پنج سال است در خانه بازی می‌کند، منطقی نیست. این یک رقابت جهانی است و شاید حداقل از نیمه نهایی باید مثل قبل بازی‌ها در خانه و خارج از خانه باشد.

1957626

رافا نادال در مقطعی در سال 2024 بازخواهد گشت. آیا او همچنان رقیب اصلی شماست؟ آیا فکر می‌کنید بتوانید به بالاترین سطح برگردید؟

رافا همیشه رقیب اصلی من است و مهم نیست چه مدت از بازی‌ها دور باشد. امیدوارم به‌خاطر دنیای تنیس بتواند تا حد امکان در کل فصل بازی کند. نمی‌دانم حالش چطور است، اما طبق گفته‌های خودش حالا آماده بازگشت است و احتمالاً در استرالیا این کار را خواهد کرد. فقط می‌توانم برایش بهترین‌ها را بخواهم. نمی‌توانم تصور کنم که نادال به چیزی جزء قهرمانی در بزرگ‌ترین تورنمنت‌ها فکر کند. او با آرزوی بردن گرند اسلم‌های بیشتر و قرار گرفتن در بین بهترین‌های جهان بازخواهد گشت. خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.

شما بارها از کارلیتوس آلکاراس تمجید کرده‌اید. رابطه شخصی خود با او چطور است؟

من فکر می‌کنم که ما یک رابطه احترام متقابل با یک‌دیگر داریم. با توجه به اینکه رقیب هم هستیم تا جایی که می‌توانیم دوست نیز هستیم. برای ما سخت است که خیلی صمیمی باشیم، اما خیلی با هم تمرین کرده‌ایم و صحبت‌های جالبی هم داشته‌ایم. ما باهم خوب کنار آمده‌ایم. او تیم فنی فوق‌العاده‌ای دارد، با خوان کارلوس فررو، که سال‌هاست او را می‌شناسم. فررو با مربی من گوران ایوانیسوویچ، بارها برابر هم بازی کرده‌اند. البته در زمین ما می‌خواهیم دیگری را شکست دهیم و شماره یک باشیم، اما زمانی که مسابقه تمام می‌شود، دوست هستیم و به یک‌دیگر احترام می‌گذاریم.

1929007

وقتی نادال و فدرر در تنیس فعال بودند، از بیرون گاهی شما شبیه آدم بد داستان به نظر می‌رسیدید. آیا فکر می‌کنید با غیبت آن‌ها نگرش مردم نسبت به شما تغییر کرده است؟

بله این تا حدی درست است. نادال و فدرر قبل از حضور من رقیب یک‌دیگر بودند. ابتدا سعی کردم وارد این رقابت شوم. در این سطح ورزشی، معمولاً رقابت ایده‌آل بین دو نفر است، بنابراین می‌دانم که مردم احتمالاً من را نمی‌خواستند. در نهایت ما حدود 15 سال است که در صحنه جهانی مشترک بوده‌ایم و مسابقات باورنکردنی و فراموش نشدنی با یک‌دیگر انجام داده‌ایم. ما سه نفر برای مدت طولانی بهترین‌های جهان بوده‌ایم. ببینید، می‌دانم که همه نمی‌توانند من را دوست داشته باشند، اما فکر می‌کنم مردم به دستاوردها و سهمم در تنیس و تاریخ من احترام می‌گذارند. این حداقل و اساسی‌ترین چیزی است که انسان می‌تواند از دیگری انتظار داشته باشد.

به نظر نمی‌رسد که دوره شما به زودی به پایان برسد، اما آیا به این فکر کرده‌اید که وقتی از تنیس بازنشسته شوید، چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟

من فعلا به بازنشستگی اهمیت نمی‌دهم. همان‌طور که می‌دانید، من مشاغل دیگری دارم، اما دوست دارم بیشتر وقتم را به خانواده‌ام اختصاص دهم. من در حال حاضر در تورنمنت‌های کم‌تری در طول فصل بازی می‌کنم و سعی می‌کنم تا حد امکان در دسترس آن‌ها باشم. من می‌خواهم یک پدر و یک شوهر خوب باشم. به فرزندانم اجازه بدهم کاری را که دوست دارند انجام دهند و در آنجا از آن‌ها حمایت کنم. بنابراین بله، چیزهای زیادی وجود دارد. اما در حال حاضر از حمایت خانواده‌ام برای ادامه رقابت برخوردارم. نمی‌دانم تا کی این کار را انجام خواهم داد، اما در حال حاضر از تنیس لذت می‌برم.

1926291

فکر می‌کنید دنیای تنیس 20 سال دیگر چگونه خواهد بود؟ آیا عربستان سعودی بر اساس آخرین اخبار قرار است نقش مرتبطی را ایفا کند؟

من فکر می‌کنم آن‌ها درگیر خواهند شد و در واقع تا حدودی در حال حاضر نیز حضوری محسوس دارند. آن‌ها اخیراً میزبان فینال "NextGen" بودند و سال گذشته یک تورنمنت عالی با بازیکنان برتر ترتیب دادند. ببینید، این اجتناب‌ناپذیر است و اتفاق خواهد افتاد. عربستان یک اقتصاد قوی و در حال رشد است. آن‌ها ورزش را دوست دارند و می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، بنابراین تنیس بخشی از آن خواهد بود. چگونه؟ خواهیم دید.

دیدگاه‌ها