کد خبر : 1981987 | 03 آذر 1402 ساعت 06:00 | 29.7K بازدید | 30 دیدگاه

برگی از تاریخ

روزی که طارمی در فوتبال ایران متولد شد

۹ سال پیش در چنین روزی یکی از شیرین‌ترین بردهای پرسپولیس در دهه نود مقابل استقلال رقم خورد.

روزی که طارمی در فوتبال ایران متولد شد

به گزارش "ورزش سه" دوم آذر ۱۳۹۳ سالروز شهرآورد ۷۹ پایتخت است. بازی‌ای که تحت تاثیر چهار تساوی بدون گل پیاپی در دربی‌ها برگزار شد و این بار طلسم گلزنی توسط هر دو تیم شکسته شد و سه گل بین دو تیم رد و بدل شد.

1957855
1957854

شرح بازی:
در هوای سرد استادیوم آزادی، را سوت یدالله جهانبازی هفتاد و نهمین شهرآورد پایتخت آغاز شد. در حالی که بازی کاملا پایاپای پیش می‌رفت، در آخرین دقیقه نیمه نخست سجاد شهباززاده با ارسال عالی از خسرو حیدری موفق به باز کردن دروازه نیلسون جونیور شد تا رکورد چهار کلین‌شیت پیاپی نیلسون در دربی‌ها متوقف شود.

1957857
یک دقیقه سکوت بابت درگذشت غلامحسین مظلومی، پیشکسوت آبی‌ها - 2 آذر 1393

در حالی که هواداران استقلال امید زیادی به حفظ نتیجه و کسب یک پیروزی شیرین مقابل رقیب سنتی داشتند، مهدی طارمی در هفتادمین دقیقه بازی وارد زمین شد تا تمام داشته‌های امیر قلعه‌نویی و تیمش را از بین ببرد.

1957856

روند هجومی شاگردان حمید درخشان با ورود طارمی به زمین کاملا دگرگون شد و سرانجام در هفتاد و دومین دقیقه مهاجم جوان آن روزهای پرسپولیس با ضربه سر عالی پای محمد نوری را به گلزنی در دربی باز کرد تا بازی یک بر یک شود.

1957849
لحظه درگیری بین دو بازیکنی که همچنان در لیگ برتر حضور دارند - 2 آذرماه 1393

در ادامه و در حالی که تنها درگیری فخرالدینی و عالیشاه برای دقایقی بازی را جذاب کرده بود، اعلام یک ضربه آزاد برای پرسپولیس از سمت راست زمین استقلال، منجر به به ثمر رسیدن دومین گل سرخ‌ها روی ارسال دیدنی مرحوم نوروزی و ضربه سر بی‌نظیر عالیشاه شد‌. امید پرسپولیسی‌ها که بعد از این گل در پوست خود نمی‌گنجید، با وجود یک کارته بودن پیراهن خود را از تن درآورد تا توسط جهانبازی از زمین بازی اخراج شود. اخراجی که صدای محمود خوردبین سرپرست آن روزهای پرسپولیس را نیز درآورد، تا حدی که می‌خواست خودش عالیشاه را همان‌جا جریمه کند.

1957853
لحظه به ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس و ناراحتی امیر قلعه‌نویی - 2 آذرماه 1393

بلافاصله بعد از گل قرمزها، امیرحسین صادقی فرصت داشت تا گل تساوی استقلال را وارد دروازه رقیب کند اما با بدشانسی تمام توپش به تیر دروازه نیلسون برخورد کرد و به زمین برگشت.

1957852
عالیشاه و اولین گل دربی - 2 آذرماه 1393

در ادامه شاگردان درخشان بازی را کنترل کردند و موفق شدند با یک کامبک جذاب و با نتیجه دو بر یک مقابل آبی‌ها به برتری برسند.

این شکست از چندین جهت برای سرمربی این روزهای تیم ملی سخت بود چرا که هم رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در دربی‌ها از بین رفت و هم در روز تولدش شاهد شکست استقلال در بازی حیثیتی مقابل رقیب دیرینه بود.

دیدگاه‌ها