کد خبر : 1982087 | 03 آذر 1402 ساعت 17:12 | 10.2K بازدید | 27 دیدگاه

برد شیرین و شگفت انگیز بچه‌های جنوب

مس صفر - نفت آبادان 2، ویسی به مو می‌رسد برمی‌گردد!

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در روزهایی که به شدت برای خارج شدن از زیر فشار به پیروزی نیاز داشت، موفق شد در رفسنجان یک برد شیرین را جشن بگیرد.

مس صفر - نفت آبادان 2، ویسی به مو می‌رسد برمی‌گردد!

به گزارش "ورزش‌ سه"، دو تیم با شرایط متفاوتی به این مسابقه قدم گذاشته بودند. مس رفسنجان پس از شروع نه چندان خوب در هفته‌های ابتدایی فصل حالا با ساکت الهامی توانسته به ثبات برسد. آنها از 4 هفته گذشته به 3 پیروزی پیاپی دست یافته بودند و در این مسابقه به دنبال بازگشت به روند پیروزی بودند که یک تیم سختکوش برای رقم زدن دومین پیروزی فصل برابر آنها صف آرایی کرده بود. در نیمه اول مسابقه اگرچه برتری با مس رفسنجان بود، اما مهم‌ترین موقعیت بازی را تیم صنعت نفت روی پرتاب اوت ایجاد کرد و اتفاق مهم دیگر خروج مجید نصیری از زمین مسابقه بود که شاید همین موضوع پاشنه آشیل تیم ساکت الهامی شد و برنامه‌های تاکتیکی این مربی را به هم ریخت.

صنعت نفت نیمه دوم را با گلزنی در دقیقه 52 آغاز کرد. آنها روی یک پاس رو به عقب موفق شدند با شوت مهارنشدنی آل‌بو‌غبیش از پشت محوطه جریمه به گل اول مسابقه دست پیدا کنند و هنوز مس رفسنجان به خودش نیامده بود که اینبار یک ضربه پنالتی با بی احتیاطی علی عدنان نصیب تیم میهمان شد و یوسف علی در دقیقه 60 آن را برخلاف جهت حرکت حامد لک وارد دروازه کرد.

در ادامه بازی احساسی شد. تیم مس برای جبران گل خورده مقابل هواداران خودی حملات زیادی را ترتیب داد، اما انگار روز روز آنها نبود و وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد با اینکه شاگردان الهامی چندین موقعیت خوب گلزنی ایجاد کرده بودند، اما نتیجه همان 2 بر صفر مانده بود.

ویدئو: 317540

با این نتیجه تیم فوتبال مس رفسنجان با 14 امتیاز در رتبه هفتم باقی ماند ولی صنعت نفت که دومین پیروزی فصل را در بهنگام‌ترین زمان ممکن جشن گرفت، 10 امتیازی شد تا 3 رتبه جایگاهش را در جدول رده بندی بهبود ببخشد و در رتبه یازدهم قرار بگیرد.


سوتداوران: احمد محمدی، فرهاد فرهادپور، یعقوب سخندان، وحید زمانی - ناظر: سعید بطحائی
استادیوم شهدای مس
تقویمتاریخ و ساعت مسابقه:1402/9/3 ؛ 15:00

1957982

مس رفسنجانترکیب مس رفسنجان
حامد لک | مجید نصیری ('42 علی عدنان) | رامتین سلیمان‌زاده | میثم تیموری (۸۴ مهدی ترکمان) | محمدحسین کریم‌زاده ('46 -حسن جعفری) | محمدمهدی محبی | فرشید باقری | جلال‌الدین علی‌محمدی | محسن آذرباد (۶۱ منتظر محمد) | محمد خدابنده‌لو  | لوسیانو پریرا(۶۱ سجاد شهباز زاده)
سرمربی: ساکت الهامی 

1957983

نفت آبادانترکیب صنعت نفت آبادان 
پیام پارسا | حسین سنگرگیر ('85- احمد شریعت زاده) | محمدرضا خانزاده | رحیم آلبوغیش | علی یوسف هاشم | طالب ریکانی | یوسف کی‌شمس (۷۴ فاخر تهامی) | مهدی داغر (۷۴ رضا امانی نژاد) | میثم تهیدست | فیاض میردورقی | محمد پناهی 
سرمربی: عبدالله ویسی

1957984

توپ گلشرح گل‌ها
صنعت نفت آبادان (1-0): در دقیقه 52 پاس در عرض علی یوسف به پشت محوطه جریمه با ضربه تماشایی و سرکش رحیم آلبوغبیش به گل اول مسابقه بدل شد.

ویدئو: 317533

صنعت نفت آبادان (2-0): در دقیقه 60 پناهی موفق شد روی خط محوطه جریمه علی عدنان را به خطا وادار کند و احمد محمدی که نزدیک صحنه بود بلافاصله در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. این ضربه را یوسف علی برخلاف جهت حرکت حامد لک به گل تبدیل کرد.

ویدئو: 317535

کارت زردکارت‌های زرد:

مس رفسنجان: حسین کریم زاده ('29) محمد خدابنده لو ('76)

صنعت نفت: فیاض میردورقی ('89)


موقعیت‌های حساس
دقیقه 7: شوت بازیکنان مس رفسنجان می‌رفت که گل اول مسابقه را رقم بزند.
دقیقه 11: شوت محسن آذرباد از پشت محوطه جریمه همانجایی رفت که پیام پارسا ایستاده بود.

دقیقه 19: مهدی داغر چیزی نمانده بود روی یک ارسال کرنر گل اول را برای تیم میهمان به ثمر برساند، اما ضربه او از روی خط توسط مدافع مس به زمین بازگشت داده شد.
دقیقه 29: شوت کی‌شمس با اختلاف زیاد اما در یک موقعیت خطرناک به اوت رفت. کی شمس در این صحنه ضربه خوبی به توپ نزد.
دقیقه 37: ارسال محسن آذرباد با شوت شیمبا همراه شد و در ادامه کریم زاده هم روی این توپ اثر گذاشت ولی ضربه‌اش با اختلاف راهی اوت شد.

1958006

دقیقه 62: ضربه جلال علی محمدی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 66: بار دیگر مس رفسنجان برای به حداقل رساندن اختلاف مسابقه تلاش کرد ولی اینبار هم در چند رفت و برگشت مدافعین تیم میهمان توپ را از منطقه خطر دور کردند.
دقیقه 69: یکبار دیگر مس رفسنجان قصد گلزنی کرد و اینبار ضربه محمدمهدی محبی با اختلاف و در فشار بازیکنان صنعت نفت از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 71: ضربه محمدمهدی محبی روی ارسال دقیق و عالی حسن جعفری اینبار با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه 76: محمد خدابنده لو فاصله زیادی را با شتاب زیاد استارت زد و به محوطه جریمه صنعت نفت رسید. او از مدافع تیم حریف رد شد و به زمین افتاد که داور مسابقه تشخیص شبیه سازی داد و او را با کارت زرد جریمه کرد.
دقیقه 80: شوت محمدخدا بنده لو از پشت محوطه جریمه در اختیار پارسا سنگربان نفت قرار گرفت.


حواشی
*تیم فوتبال مس رفسنجان شروع بسیار بهتری در مسابقه  داشته و چندین موقعیت گلزنی در 10 دقیقه ابتدایی مسابقه ایجاد کرده است.
*زنان رفسنجانی هم در این مسابقه حضور دارند و شاگردان الهامی را تشویق می‌کنند.
*کی‌شمس بازیکن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در دقیقه 12 دچار مصدومیت شد و پس از وقفه در مسابقه در  دقیقه 14 به زمین بازگشت.
*در دقیقه 28 فرشید باقری احساس مصدومیت کرد و برای زدن اسپری بی حسی به بیرون از زمین رفت.
*مجید نصیری که یکی دو بار تا دقیقه 37 احساس مصدومیت کرده بود، سرانجام قادر به ادامه کار نشد و با برانکارد از زمین مسابقه بیرون برده شد تا الهامی یک تعویض اجباری در نیمه اول داشته باشد.
*تیم فوتبال مس رفسنجان بیش از 5 دقیقه پس از مصدومیت نصیری 10 نفره بازی کرد. در این لحظات توپ در جریان بازی بود و شرایط برای تعویض فراهم نمی‌شد.


شرح بازی 
15 دقیقه ابتدایی این مسابقه را باید متعلق به شاگردان ساکت الهامی دانست. آنها چندین موقعیت گلزنی ایجاد کردند ولی راه به جایی نبردند تا در 15 دقیقه دوم این تیم صنعت نفت باشد که بهتر بازی می‌کند و یک موقعیت بسیار خوب گلزنی ایجاد کرد. در 15 دقیقه پایانی بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت.

با شروع نیمه دوم تیم صنعت نفت با یک شوت دیدنی تیم میزبان را غافلگیر کرد. مس به خودش نیامده بود که یک پنالتی دیگر نتیجه را دو بر صفر کرد. پس از گل دوم که در دقیقه 60 رقم خورد، 30 دقیقه شاگردان الهامی از چپ و راست حمله کردند ولی در نهایت هیچ یک از موقعیت‌های آنها به گل ننشست تا ویسی و شاگردانش با ارائه یک نمایش هوشمندانه 3 امتیاز ارزشمند و سرنوشت ساز را با خودشان به خانه ببرند.

اتفاق ویژه
کسب دومین پیروزی فصل برای آبادانی‌ها و عبدالله ویسی که طی هفته‌های اخیر به شدت تحت فشار بوده، اتفاق ویژه این مسابقه بود. آنها حالا در رتبه یازدهم هستند و امیدوار به هفته‌های آتی.

بهترین بازیکن
یوسف علی بازیکن عراقی تیم فوتبال صنعت نفت پاس گل اول مسابقه را برای آل‌بوغبیش دیگر ستاره نفت در این مسابقه ارسال کرد و گل دوم را هم خودش با ضربه پنالتی زد تا بهترین بازیکن زمین باشد.

دیدگاه‌ها