کد خبر : 1982720 | 06 آذر 1402 ساعت 06:10 | 13.9K بازدید | 26 دیدگاه

ابهام در سیستم بازی پرسپولیس مقابل النصر

پرسپولیس در شرایطی مقابل النصر قرار می‌گیرد که یحیی گل محمدی در بازی‌های اخیر از دو سیستم متفاوت استفاده کرده است.

ابهام در سیستم بازی پرسپولیس مقابل النصر

به گزارش ورزش سه در شرایطی که در پنج مسابقه گذشته تنها یک بار یحیی گل محمدی از سیستم 1-3-2-4  استفاده کرده اما گفته می‌شود شاید در خانه النصر و مقابل این حریف قدرتمند از این سیستم استفاده کند و دو هافبک دفاعی همزمان در میدان باشند.

پرسپولیس در 5 بازی اخیر خود تنها یک بار در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت که مسعود ریگی و میلاد سرلک پشت سر سروش رفیعی بازی کردند اما در سایر مسابقات از جمله دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال تاجیکستان، ملوان و سپاهان یکی از بین ریگی و سرلک کنار رفیعی در مرکز زمین به میدان رفته است.

1959088

در چنین حالتی سیستم پایه پرسپولیس 1-1-4-4 به نظر می‌رسد که معمولا عمری مهاجم سایه پشت سر نبیل باهویی یا شهاب زاهدی بوده است.
با این وجود اگر گل محمدی سیستم 1-3-2-4 را برای تقابل با النصر در ریاض انتخاب کند یک چالش خواهد داشت و باید از بین سعید صادقی و امید عالیشاه یکی را بیرون بگذارد.

در این سیستم خبری از مهاجم سایه نیست اما اگر ترابی و صادقی در جناحین به عنوان وینگر چپ و راست بازی کنند عالیشاه باید بیرون بنشیند. در این سیستم هم  قاعدتا عالیشاه باید وینگر چپ باشد که در این صورت یحیی باید ترابی را به جناح راست ببرد.
در صورت استفاده از سیستم 1-1-4-4 اما احتمال بازی دادن به امید عالیشاه بیشتر خواهد شد و او می‌تواند جای عمری را به عنوان مهاجم سایه بگیرد و صادقی و ترابی هافبک‌های راست و چپ باشند که در این سیستم یکی از بین سرلک و ریگی باید بیرون بنشیند.

دیدگاه‌ها