کد خبر : 1982740 | 06 آذر 1402 ساعت 08:30 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

از حضور ثابت سامان تا درخشش مهاجمان؛

فرار لژیونرهای ایرانی از ویروس فیفادی!

لژیونرهای فوتبال ایران عملکرد درخشانی در این هفته فوتبال اروپا و البته حاشیه خلیج فارس داشتند.

فرار لژیونرهای ایرانی از ویروس فیفادی!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های باشگاهی پس از یک وقفه‌ی تقریباً ۲ هفته‌ای به دلیل بازی‌های ملی مجدداً از سر گرفته شد و لژیونر‌‌های فوتبال کشورمان، به مشابه اولین هفته پس از فیفادی قبلی، دوباره عملکرد قابل توجهی را در بازگشت به باشگاه‌های‌شان به جای گذاشتند. در آخرین لیست اعلامی از سوی امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی ایران، ۱۵ نفر، معادل ۵۰٪ نفرات تیم را لژیونر‌ها تشکیل می‌دادند. در هفته‌ای که گذشت، تیم امین حزباوی، السد، هنوز بازی نکرده و دوشنبه باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند.

علیرضا جهانبخش به دلیل مصدومیت بازی فاینورد در لیگ هلند و لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد و سرمربی مهدی طارمی هم ترجیح داد به ستاره‌ی ایرانی استراحت دهد و او را احتمالاً برای لیگ قهرمانان اروپا حفظ کند. کاری که مشابه‌ش را سرمربی آئک آتن هم برای احسان حاجی‌صفی انجام داده و ترجیح داده تا میلاد محمدی را برای بازی لیگ و احسان را برای بازی لیگ اروپا به کار گیرد. محمد محبی هم برای اولین‌بار و احتمالاً به دلیل مصدومیت جزئی در آخرین بازی ملی، از ترکیب اصلی خارج شد و ۴۵ دقیقه برای روستوف بازی کرد.

1955232

سعید عزت‌اللهی هم به تشخیص سرمربی ۱۶ دقیقه بازی کرد. سردار آزمون هم مقابل اودینزه ۲۸ دقیقه برای تیمش بازی کرد که این بیش‌ترین دقایق حضور او در ترکیب رم از ابتدای فصل است. اما عملکرد سایر لژیونر‌های کشورمان را به تفکیک مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- احمد نوراللهی: پس از یک هفته‌ی پرحاشیه در تیم ملی، احمد هرچه در توانش بود برای اثبات خود به کادرفنی تیم ملی گذاشت. ۱ گل، ۱ پاس گل، ۹۷٪ دقت پاس و بهترین بازیکن زمین در دیدار الوحده و الامارات. نمایش‌هایی که ادامه‌دار بودن آن‌ها، شاید بتواند قصه‌ی احمد و تیم ملی را به سمت‌وسوی‌ دیگری ببرد.

1942410

2- امید ابراهیمی: بازگشت به لیست تیم ملی، برای دیگر لژیونر حوزه‌ی خلیج‌فارس فوتبال ایران خوش یمن بود. امید ابراهیمی ۱ گل زد، ۱ پاس کلیدی داد و ۲ تکل موفق را برجای گذاشت تا بهترین بازیکن الشمال مقابل القطر باشد و تیمش را در رساندن به بردی حیاتی یاری کند.

۳- کریم انصاری‌فرد: ۱۰ دقیقه زمان برای کریم کافی بود تا کار تیم اتنیکوس را تمام کند و اولین گل خود در جریان مسابقه را در این فصل برای اومونیا به ثمر برساند. گلی که شاید بتواند به افزایش دقایق این مهاجم کارکشته‌ی تیم ملی در هفته‌های آتی در تیم قبرسی منجر شود.

1955186

۴- سامان قدوس: سوپرایز بزرگ این هفته، رسیدن سامان قدوس به ترکیب اصلی برنتفورد پس از ۱۱ ماه بود. سامان که آخرین‌بار در جام حذفی و مقابل وستهم در ترکیب اصلی به کار گرفته شده بود، این‌بار در بازی حساس با آرسنال در پست وینگ‌بک راست به کار گرفته شد و ۱ شوت، ۱ پاس کلیدی، ۵۰٪ تکل موفق و ۲ دفع توپ را ثبت کرد تا عملکرد قابل دفاعی در پستی غیرتخصصی داشته باشد. به نظر می‌رسد بهترین هفته‌های فوتبالی سامان در پرمیرلیگ، بلافاصله پس از فیفادی‌ها و بازی‌های ملی‌ش زیر نظر امیر قلعه‌نویی رقم می‌خورد!

1958748

۵- مجید حسینی: مجید که در دو مسابقه‌ی ملی فرصت خودنمایی پیدا نکرد، با عملکردی درخشان مقابل آدنا، خط و نشانی برای سایر مهره‌های دفاعی تیم ملی کشید. او از ۶ نبرد دفاعی خود، ۴ تا را برد، ۹۶٪ دقت پاس داشت و ۷ پاس از ۸ پاس بلندش را هم به مقصد رساند. رقابت بین او، شجاع و حسین کنعانی برای تصاحب دو پست دفاعی تیم ملی در ۱ ماه آینده به بالاترین حد خود خواهد رسید و حسینی برای بردن این رقابت، به تداوم چنین نمایش‌هایی نیازمند است.

1905847

۶- علی کریمی: بعد از یک نیمه‌ی ضعیف مقابل ازبکستان، نوبت اعاده‌ی حیثیت علی کریمی در سوپرلیگ ترکیه بود. او ۰/۵۱ امید پاس گل تولید کرد و اگر کمی خوش‌شانس بود می‌توانست ۱ پاس کلیدی‌ش، تبدیل به پاس گل هم شود. هم‌چنین از ۶ پاس بلند علی کریمی، هر ۶ تا به مقصد رسیدند.

1942753

۷- میلاد محمدی: نمایش متزلزل مقابل ازبکستان، باعث‌ نشد روحیه‌ی میلاد برای تقابل هفته‌ی ۱۲ لیگ یونان کاهش یابد. او در کنار سایر عناصر دفاعی آئک موفق به رقم زدن کلین‌شیت برای تیمش شد و نمره‌ی بالای ۷ را دریافت کرد. میلاد در این مسابقه ۲ پاس کلیدی داد و از سه اقدام به تکلش، هر سه‌ی آن‌ها موفق بود. 

1943455

۸- صادق محرمی: در پیروزی خانگی ۲-۱، صادق یک‌بار دیگر ۹۰ دقیقه برای دیناموزاگرب بازی کرد و در فاز دفاع با سه تکل موفق و موفقیت در ۱۲ نبرد از ۱۶ نبرد دفاعی، روز خوبی را سپری کرد. اما در فاز تهاجمی، از ۷ پاس بلند صادق تنها ۲تای آن‌ها به مقصد رسید. تلاش‌های صادق برای افزایش دقایقش در ترکیب تیم ملی ایران تا رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ادامه‌دار خواهد بود.

1956349

دیدگاه‌ها