کد خبر : 1982770 | 06 آذر 1402 ساعت 12:02 | 181.2K بازدید | 131 دیدگاه

اعجوبه‌ای از بیرمنگام

رونالدو باورش نمی‌شد: بلینگام شماره یک تاریخ رئال!

وقتی رونالدو رئال را ترک کرد، شاید هرگز تصور نمی‌کرد که روزی بازیکنی بیاید و یکی از رکوردهای فوق‌العاده‌اش را به سرعت برق و باد بشکند اما جود حالا جای او را گرفته است.

رونالدو باورش نمی‌شد: بلینگام شماره یک تاریخ رئال!

به گزارش "ورزش سه"، با پای راست، پای چپ، ضربه سر، از درون یا بیرون محوطه جریمه، مثل یک شماره 9 یا نفوذ به محوطه جریمه و با فرصت‌طلبی، قرار عاشقانه جود بلینگام با گلزنی از زمانی که به رئال پیوسته، قطع نمی‌شود. او این را دیشب در زمین کادیز نیز تکرار کرد.

1959031

مصدومیت حریف جود نشد

در دیداری که او پس از دو جلسه غیبت به دلیل مصدومیت شانه برگشته بود، ستاره انگلیسی با حداکثر احتیاط کار را شروع کرد چون همچنان درد داشت اما رفته رفته و با گذشت دقایق، شرایط او بهتر و بهتر شد. او که یک پاس گل داده بود، در دقیقه 74 روی پاس رودریگو، مدافع حریف را جا گذاشت و با یک ضربه پای چپ تماشایی، گلر حریف را نیز مغلوب کرد. لدسما باور نمی‌کرد که جود از آن زاویه توانسته باشد توپ را به کنج مخالف بفرستد.

گل او برتری رئال را سه گله کرد و حالا جود در رئال 14 گل به ثمر رسانده است یعنی برابر با تمام گل‌هایی که فصل گذشته او برای دورتموند زده بود. جود در شرایطی دورتموند را به مقصد رئال ترک کرد که در 42 بازی توانسته بود 14 گل بزند و هفت پاس گل بدهد. او حالا در تنها 15 بازی رسمی برای رئال توانسته 14 گل بزند و متوسط گلزنی‌اش از 0.33 در دورتموند به 0.93 در رئال رسیده است.

1959028

پس از 17 بازی در فصل گذشته، او برای دورتموند پنج گل زده بود. همچنین جود در سه فصل اول حضورش در فوتبال حرفه‌ای، یک فصل با بیرمنگام و دو فصل اولش در دورتموند در مجموع 14 گل به ثمر رسانده بود.

نبرد برای ال‌پیچیچی

تا به اینجای فصل تعداد گل‌های بلینگام در لالیگا به یازده رسیده و او صدرنشین جدول گلزنان است. او را آنتوان گریزمان با 9 گل تعقیب می‌کند. مورنو و مایورال هشت گله هستند و لواندوفسکی با هفت گل کمی دورتر قرار دارد. جود که در پست هافبک بازی می‌کند، بالاتر از کسانی قرار دارد که مهاجم تخصصی هستند. او تا پایان فصل با این ستاره‌ها برای آقای گلی خواهد جنگید که این هم در نوع خودش جالب است.

1959156

بالاتر از رونالدو و رکورد در تاریخ رئال

چه کسی تصور می‌کرد بازیکنی به رئال بیاید و در همان اولین فصل حضورش یکی از رکوردهای به نظر تکرار نشدنی رونالدو را بشکند؟ پس از 15 بازی رسمی اول برای رئال، بلینگام توانسته 14 گل به ثمر برساند و از رکورد رونالدو عبور کرد. فوق‌ستاره پرتغالی در فصل 10-2009 توانسته بود در 15 بازی ابتدایی خود برای رئال 13 گل به ثمر برساند. در تاریخ مدرن رئال این یک رکورد خارق‌العاده بود. سال‌ها قبلتر، دی استفانو و پرودن نیز 13 گل برای رئال در 15 بازی ابتدایی خود زده بودند. پوشکاش پس از 15 بازی اول برای رئال یازده گله بود. با این رکورد شماره 5 رئال بار دیگر نشان داد که درخشش او جرقه نبوده است.

1959155

خیز برای یک رکورد 31 ساله

جود یک هافبک است ولی توانسته در قامت یک گلزن قهار خودش را نشان دهد. در فصل 07-2006 وسلی اسنایدر در سه بازی اول خود برای رئال چهار گل زد ولی برای زدن گل چهارم تا هفته 18 انتظار کشید. ستاره هلندی فصل را با 9 گل تمام کرد و نقش مهمی در قهرمانی لالیگای رئال داشت. در فصل 01-2000 نیز گوتی به عنوان هافبک برای رئال 18 گل به به ثمر رساند هرچند دل‌بوسکه در آن فصل از گوتی بیشتر به عنوان یک مهاجم استفاده کرد.

برای رسیدن به رکورد گلزن‌ترین هافبک رئال باید به فصل 92-1991 برگردیم که فرناندو هیرو توانست 26 گل به ثمر برساند. جود برای رسیدن به این رکورد باید 12 گل دیگر نیز بزند. آیا موفق خواهد شد؟

دیدگاه‌ها