کد خبر : 1982793 | 06 آذر 1402 ساعت 12:35 | 8.2K بازدید | 20 دیدگاه

فشار می‌آورند تا سوت را به سود خودشان تغییر بدهند

مدیر تراکتور: کولینا هم بیاید داوری ما همین است

رضا کرمانشاهی، داور بازنشسته و معاون ورزشی کنونی تراکتور می‌گوید اعتراض برخی تیم‌ها به داوری برای تغییر سوت در بازی‌های بعدی است.

مدیر تراکتور: کولینا هم بیاید داوری ما همین است

به گزارش "ورزش سه"، کرمانشاهی که سابقه قضاوت دربی را هم در کارنامه خود دارد، در خصوص فشار و اعتراض تیم‌ها به داوران گفت: تیم‌ها از طریق رسانه‌ها فشار‌ می‌آورند و فکر می‌کنند با این کار داوری به نفع‌شان می‌شود اما اینطور نیست و در داوری، چیزی را که در آن لحظه می‌بینی، قضاوت می‌کنی. تمام دنیا هم بگویند اینطور نیست، شما باید تصویری را که از ذهنت گذشته، قضاوت کنی و این موضوع در ۳۰ ثانیه صورت می‌گیرد.

وی افزود: به همین دلیل داور می‌گویند داور باید تمرکز داشته باشد. تمرکز، نکته اصلی است که داوران باید در نظر بگیرند. متاسفانه تیم‌ها هر کدام دوست دارند به نوعی خودشان را طلبکار جلوه بدهند و قبل از بازی بگویند این داوران سالیان گذشته علیه ما اشتباه کرده است. این جزء اینکه تمرکز داور را به هم بزند و فشار را روی کمیته داوران دو چندان کند، هیچ خاصیت دیگری ندارد.

او در مورد چینش داوران هم گفت: شما یک نفر را که اصلا داور هم نباشد، به عنوان رئیس کمیته داوران بگذارید، اسامی را مقابلش می‌گذارد و مشورت می‌کند و درخور هر بازی داور انتخاب می‌کند. ما باید صبور باشیم تا نسل جوانی که به بدنه داوری کشور تزریق شده، تحربه کسب کند تا بهتر از آن‌ها استفاده کنیم. الان اگر کولینا هم بیاید اوضاع تغییر نمی‌کند چون پتانسیل داوری ما همین است.

کرمانشاهی در پاسخ به سوالی پیرامون جنجال هفته گذشته خداداد افشاریان در برنامه فوتبال برتر پیرامون شناسنامه فرزندش اظهار داشت: آقای افشاریان نتوانست درست با کلمات بازی کند و برای مردم توضیح بدهد. در بین فوتبالیست‌ها که می‌خواهند به تیم ملی نونهالان و نوجوانان برسند، این چیز طبیعی است. چندین سال قبل قانونی بود که برخی این کار را انجام می‌دادند و این هجمه اصلا درست نیست و جزء اینکه فشار را روی کمیته داوران و داوران زیاد کند، هیچ نتیجه دیگری ندارد. مطمئن باشد داوران رسانه‌ها را رصد می‌کنند و جز بار منفی، هیچ چیز دیگری ندارد.

مدیر تراکتور در پایان همچنین گفت: من هنوز ندیدم یک نفر کمک کند و ایده جدیدی بیاورد و یک‌باری را از روی کمیته داوران یا جامعه داوری بردارد. همه دوست دارند به هر نحوی یک چیزی را سمت خودشان بکشند. هفته گذشته کمیته داوران دو بازی سنگین داشت (پرسپولیس - سپاهان و استقلال - تراکتور) چه کسی آمد تعریف و تشکر کند؟ چرا آنجا رئیس کمیته داوران مورد تقدیر واقع نشد؟ چرا وقتی یک اوت این‌طرف و آن‌طرف می‌شود، مورد هجمه قرار می‌گیرد؟ این درست نیست و این‌ها افرادی هستند که با آقای افشاریان خصومت شخصی دارند.

دیدگاه‌ها