کد خبر : 1982852 | 06 آذر 1402 ساعت 16:32 | 93.4K بازدید | 53 دیدگاه

انرژی دارم ولی؛

گواردیولا: شاید همین فردا از سیتی بروم

پپ گواردیولا در نشست خبری امروز خود گفت که برای ادامه دادن در سیتی انرژی دارد ولی نمی‌تواند بگوید چند سال دیگر خواهد ماند. او گفت همین فردا می‌تواند جدا شود.

گواردیولا: شاید همین فردا از سیتی بروم

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی پس از تساوی برابر لیورپول در لیگ برتر به بازی مقابل لایپزیش در لیگ قهرمانان رسیده است. صعود سیتی با 4 برد و 12 امتیاز قطعی شده و با یک امتیاز از بازی فردا نیز قطعا صدرنشین راهی دور بعد می‌شود.

1959253

پپ گواردیولا در ابتدای نشست به درگذشت تری ونبلز، مربی سابق تیم ملی انگلیس و بارسلونا اشاره کرد و گفت: «وقتی ونبلز مربی بارسا شد، در آن زمان من 13 یا 14 ساله بودم. او بارسا را قهرمان کرد و آن اولین‌باری که دیدم ما در لالیگا قهرمان شدیم. قهرمان شدن در لیگ برای سال‌ها غیرممکن بود. تاثیر او روی تیم در آن زمان طولانی نبود، اما در نحوه بازی تیم اثراتی مثبت گذاشت. او نه فقط به عنوان یک مربی بلکه به عنوان یک انسان شوخ و جذاب مطرح بود. تأثیر او در بارسا باور نکردنی بود و چیزی را ارائه کرد که قبلاً هرگز وجود نداشت؛ نوع خاصی از پرسینگ و ضربات ایستگاهی. او بارسا را به فینال جام باشگاه‌های اروپا رساند ولی متاسفانه بازنده شدیم. برای خانواده‌اش خیلی متاسفم.»

وضعیت تیم: «امروز ما تمرین داریم و بعدازظهر شرایط تیم را می‌سنجم. روز دوم ریکاوری بعد از بازی با لیورپول است و در عمل ما کار خاصی نمی‌کنیم. من به اخبار خوب چندان خوشبین نیستم. امروز بعدازظهر وضعیت بازیکنان را خواهم دید. فکر می ‌کنم برای بازی فردا همان بازیکنانی که مقابل لیورپول داشتیم، در دسترس باشند. جان استونز روز به روز بهتر می‌شود اما برای بازی فردا صد درصدی نیست.»

تاثیر منفی مصدومان روی شکل بازی سیتی (تمایل بیشتر به بازی مستقیم): «جرمی دوکو در یک مقابل یک‌ها، مهارت زیادی دارد ولی فکر نمی‌کنم سبک بازی ما مستقیم باشد. البته سطح و کیفیت برخی بازیکنان می‌تواند مستقیم‌ باشد. معتقدم ما با کوین و گوندوگان در زمین مستقیم‌تر بازی می‌کردیم. الان ما در صدر لیگ نیستیم اما من واقعا تحت تاثیر عملکرد بازیکنانم هستم. اگر راضی نباشم مشکلی برای گفتن آن ندارم. مثلا مقابل چلسی در انتقال سریع توپ واقعا خوب نبودیم و پرسینگ ما موثر نبود. ما موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم و  در کل من راضی هستم.»

1958842

کاهش تعداد کلین‌شیت‌ها: «تنها بازی‌ای که گل‌ها و موقعیت‌های زیادی به حریف دادیم، برابر چلسی بود و باید بگویم بسیار خوب بازی کردند. بقیه بازی‌ها همان میانگین‌های فصل گذشته است. مانند لیورپول که دو شوت به سمت دروازه ما زدند یا وولوز که یک شوت به سمت دروازه ما داشت.»

به‌روز رسانی وضعیت دی‌بروینه: «او اگر گفت ژانویه، پس همان ژانویه بر می‌گردد. من دوست دارم او را در طول فصل بیشتر داشته در اختیار داشته باشم. فکر می‌کنم او خودش هم ترجیح می‌دهد بیشتر با ما باشد. او دیگر 21 سال ندارد. کوین متاسفانه مصدوم است و باید خوب ریکاوری کند. او باید خوب آماده شود و انتظار نداریم بعد از یک هفته همان بازیکن سابق شود. باید به او زمان داد. او همیشه نیروی قدرت خوبی برای تیم است.»

ماندن در سیتی برای طولانی‌مدت با وجود تغییر نسل بازیکنان: «من انرژی دارم ولی قرار نیست به این سوال پاسخ دهم. البته من همین فردا می‌توانم از سیتی بروم. یک سال در فوتبال زمان زیادی است. من با موهای بلند مربی سیتی شدم و ببینید حالا چه اتفاقی افتاده است. اینجا تیمی داشتیم که در یک فصل 100 امتیاز گرفت و جاودانه شد. زمان می‌گذرد و بازیکنانی با استاندارهای مختلف می‌آیند و می‌روند.»

دیدگاه‌ها