کد خبر : 1983329 | 08 آذر 1402 ساعت 12:03 | 7.5K بازدید | 4 دیدگاه

داوران الیت ایران به عربستان سفر می‌کنند

بدترین اتفاق ممکن: هفته بعد لیگ بدون سرشناس‌ها

6 داور الیت فوتبال ایران برای حضور در کلاس VAR به عربستان سفر می‌کنند و در هفته دوازدهم لیگ برتر حضور ندارند.

بدترین اتفاق ممکن: هفته بعد لیگ بدون سرشناس‌ها

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که اعتراض به داوری‌های لیگ برتر به اوج خود رسیده به نظر می‌رسد این مسئله در هفته دوازدهم لیگ برتر بیشتر هم به چشم بیاید؛ چرا که 6 داور بین‌المللی فوتبال ایران در روزهای برگزاری این هفته در عربستان به سر می‌برند و جایی در چیدمان مسابقات داخلی نخواهند داشت!

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده بیژن حیدری، پیام حیدری، حسن اکرمی، سید وحید کاظمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان 6 داوری هستند که روز یکشنبه 12 آذر ماه تهران را به مقصد ریاض ترک خواهند کرد تا در یک دوره کلاس VAR برای دریاف لایسنس این تکنولوژی شرکت کنند. این داوران به مدت یک هفته تا روز 19 آذر ماه در عربستان خواهند بود و سپس به ایران برمی‌گردند.

این در حالی است که رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر طبق برنامه در روزهای 16، 17 و 18 آذرماه برگزار خواهد شد و به همین خاطر 6 داور بین‌المللی فوتبال ایران در این هفته غایب هستند.

البته موعود بنیادی‌فر نفر اول لیست الیت داوری ایران در این دوره VAR سایر داوران بین‌المللی ایران را همراهی نخواهد کرد. بنیادی‌فر در گذشته این دوره VAR را گذرانده و لایسنس آن را دریافت کرده و با توجه به شرایط موجود تنها داور بین‌المللی ایران است که شانس قضاوت در هفته دوازدهم را خواهد داشت.

در هفته دوازدهم شاهد برگزاری مسابقاتی حساس هستیم؛ جایی که سپاهان- مس رفسنجان، پرسپولیس- هوادار، فولاد- استقلال، گل‌گهر- تراکتور، ملوان- شمس‌آذر، پیکان- ذوب‌آهن، نفت آبادان- آلومینیوم و نساجی- استقلال خوزستان باهم مصاف می‌دهند.

اینطور که از شرایط مشخص است دست کمیته داوران و خداداد افشاریان برای هفته دوازدهم لیگ برتر کاملا بسته است و اعضای این کمیته بدون حضور 6 داور بین‌المللی باید تیم‌های داوری را چیدمان کنند. موضوعی که نگرانی‌هایی را برای اهالی فوتبال ایجاد خواهد کرد.

باید دید نفرات کم‌تجربه‌تر عرصه داوری چگونه در هفته دوازدهم قضاوت مسابقات را جلو می‌برند و چه نمره‌ای از ناظران خود دریافت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها