کد خبر : 1983390 | 09 آذر 1402 ساعت 00:30 | 80.9K بازدید | 27 دیدگاه

آغاز همکاری استیو کالزادا با باشگاه سعودی

الهلال عربستان یک بمب جدید منفجر کرد!

الهلال عربستان سعودی از انتصاب استیو کالزادا اسپانیایی به عنوان مدیرعامل این باشگاه خبر داد.

الهلال عربستان یک بمب جدید منفجر کرد!

به گزارش "ورزش سه"، تغییر مدیرعامل در الهلال با هماهنگی صندوق سرمایه گذاری عربستان و با هدف بهبود سیستم اداره فوتبال در دوره آتی انجام می‌شود.

سه تیم الاهلی، الاتحاد و النصر پیش از این اعضای خارجی را در برخی سمت‌های اداری منصوب کرده بودند که مهم‌ترین آن‌ها سمت مدیرعاملی بود. کالزادا کار خود با الهلال را در آغاز سال جدید در ژانویه 2024 آغاز خواهد کرد.

اما استیو کالزادا کیست؟ او یکی از برجسته‌ترین چهره‌هایی است که در سال‌های اخیر علاوه بر نظارت بر بسیاری از پروژه‌های ورزشی در حوزه اداری ورزشی نیز فعالیت داشته است. کالزادا، متولد 1966، پیش از این با بارسلونا در اسپانیا، منچسترسیتی در انگلیس و شاختار در اوکراین کار کرده است.

وی دارای مدرک لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس تجارت ورزشی و مدیریت بازاریابی از بارسلونا است و همچنین مدرک مطالعات بازاریابی بین المللی را از دانشگاه کالیفرنیا آمریکا اخذ کرده است. او بیش از 20 سال تجربه در زمینه بازاریابی ورزشی دارد و یکی از بلندپایه‌ترین مقامات صنعت ورزش در اروپا است.

1960190

کالزادا از سال 2011 تا فصل گذشته با من سیتی به عنوان مدیر بازرگانی کار کرد و توانست به موفقیت‌های برجسته زیادی دست یابد.

او در بسیاری از پروژه‌های استراتژیک برای باشگاه‌های بزرگی مانند شاختار، گالاتاسرای در ترکیه، الهلال عربستان سعودی و اتلتیکو ناسیونال در کلمبیا شرکت کرد.

کالزادا همچنین از سال 2002 تا 2007 به عنوان مدیر اجرایی بازاریابی و امور بازرگانی بارسلونا خدمت کرد و در دست‌یابی به سودهای چشمگیر بسیاری مشارکت داشت.

او در طول سال‌های 2003 تا 2006 با چندین گروه ویژه برای اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) کار کرد، در حالی که کتابی در زمینه بازاریابی ورزشی به نام «پول را به من نشان بده» نوشت.

دیدگاه‌ها